Новият шеф на АПИ: Няма достатъчно пари за ремонти
„Това, което се заделя за пътища в последните 15 години е в пъти по-малко от необходимите средства“, посочи Минчев. По думите му за пътищата може да се направи много за в бъдеще, но по настоящем средствата са недостатъчни.
„Проблемите с ремонтите на АМ „Тракия“ са няколко – организационни, некачествено изпълнение, дължащо се на неспазване на технологии и материали, които не са съгласувани с АПИ и затрудненията, идващи от временните метеорологични условия“, отбеляза Минчев и посочи, че гаранцията за ремонтите на АМ "Тракия" е 2 години, като се надява да бъдат надхвърлени сроковете. „Възможно е да се мисли в тази посока, но това е много дълга тема и трябва да се работи по нея за в бъдеще“, добави Апостол Минчев.
„Гаранциите е възможно да бъдат и повече, но в зависимост от това за какво се говори. Ако се говори за ново строителство гаранциите са повече от две години“, поясни той.
По отношение на АМ „Хемус“ и тунел „Витиня“, Апостол Минчев отбеляза, че там проблемът се касае от самото изграждане и се мине през поддръжката. Изграждането било през доста занижени критерии и изисквания, а поддръжката била много козметична.
„Към момента няма притеснения, но това, че непрекъснато ще се изискват специална грижа тунелите е факт. В рамките на тази ин хаус поръчка, осъществена за строителството на АМ „Хемус“ имало много смущаващи неща“, поясни шефът на АПИ.
Той изтъкна, че промяната е по искане на „Автомагистрали“, като тя е технически много спорна. „Промяната е връхната конструкция на съоръженията и един от тунелите на магистралата бил превърнат в траншеен изкоп. Това е техническа недомислица и това, което би следвало да бъде направено е експертиза на високо ниво за това дали тази промяна е разумна или не е“, посочи Минчев.
Във връзка с проверките в ТОЛ системата, Апостол Минчев заяви, че системата е част от цялостната пътна картинка в България. „За съжаление нещата не са изрядни като се започне още от софтуера, събирането на таксите и от най-високо ниво един куп от пътищата, които трябвало да бъдат в тол системата, но са извадени“, допълни шефът на пътната агенция. „За да работи както трябва тол системата, трябва да се коригира и да няма политически чадър над нея, а да се остави на професионалисти, които знаят какво правят и какво търсят“, категоричен бе той.
Моля, подкрепете ни.