Реклама / Ads
1| 4127 |03.11.2019 НОВИНИ

ЦИК налага глоби на четири медии за публикуване на предварителни резултати от изборите

.
Четири медии да бъдат глобени за огласяване на резултати от днешния вот преди края на изборния ден на втория тур от местните избори. Това е забранено от Изборния кодекс.
 

Наказанията са срещу: "24 часа", Pik.bg, Blitz.bg и Glas.bg.

Решенията на ЦИК за санкциониране на медии са общо 9. Всички са взети днес, 3 ноември. 4 от тях са срещу Pik.bg, 3 - срещу "24 часа", по едно - срещу Blitz.bg и Glas.bg.

Първите три медии бяха санкционирани и заради огласяване на резултати изборния ден на първия тур.

 

Предстои размерът на глобите да бъде определен. Изборният кодекс разрешава глобата или имуществената санкция да е в размер между 2000 и 5000 лева, а ако нарушението е извършено повторно - от 5000 до 10 000 лв.

Решенията срещу Pik.bg са заради: огласяване на предварителни резултати от гласуването за кмет в София в сайта Pik.bg към 9 ч., 10 ч. и 12 ч., както и от гласуването за кмет във Варна.

 

Glas.bg са публикували във Фейсбук страницата си предварителни разултати от гласуването за кмет в София, Пловдив и Варна. Blitz.bg са санкционирани заради публикуване на предварителни резултати за гласуването в София, Пловдив, Варна, Русе и Благоевград.

 

24chasa.bg са нарушили разпоредба на Изборния кодекс с публикуването на предварителни резултати от гласуването в София за кмет към различни часове.

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 0| 4036 |03.11.2019 Четирима в ареста за купуване на гласове в плевенско . 0| 4385 |30.10.2019 Четири години затвор за жената, предизвикала тежка катастрофа на ”Тракия” . 4| 4132 |29.10.2019 След като ГЕРБ се ожалиха от ”телевизионен Костинброд”, ЦИК глоби БТВ заради репортаж за "Графа" . 0| 4121 |29.10.2019 Съдът в Кюстендил глоби жители на Северна Македония за неверни данни

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads