2|
5906
|29.04.2009
НОВИНИ
Турция е основен конкурент на Българското Черноморие
Това сочат резултатите от извършен анализ на причините за увеличението на пътуванията на българи зад граница, който представи днес председателят на Държавната агенция по туризъм Анелия Крушкова.
Основен конкурент е турският курорт Анталия, сочат данните от изследването.
Туристическият бранш смята, че държавата трябва да рекламира България като целогодишна дестинация. Туроператорите и хотелиерите казват, че има липса на комуникация и информация за българския пазар – няма и цялостни информационни бюра.
България трябва да се позиционира към обиколния туризъм и центровете за възстановяване, казват от бранша, който смята, че целогодишният туризъм ще привлече повече почиващи в неактивния туристически сезон.
Хотелиерите смятат, че обслужването не е на необходимото ниво и затова българите отиват в чужбина. Няма разлика обаче при обслужването на българи и чужденци, казва браншът. Туроператорите не забелязват отлив на българите от курортите ни. Намаленият брой на българите се дължи на увеличения брой легла. Според туристическият бранш основната причина, която кара българите да почиват в чужбина, е любопитството. Смятат още, че основният поток от туристи е с цел летен ваканционен туризъм. Туроператорите и хотелиерите признават за презастрояването, което дразни българите и именно затова те решават да отидат в чужбина.
Разходите на българите за пътувания в чужбина за първите три месеца на годината са общо 200,9 млн. евро или с 21,1 % по-малко спрямо същия период на 2008 г. През първото тримесечие на 2009 г. българските граждани са реализирали общо 1 054 270 пътувания в чужбина по всички видове цели. Намалението спрямо същия период на миналата година е 23,5 . Страните от Европейския съюз са посетени от 635 925 българи и спадът е 28,5%. Относителният дял на страните от ЕС в пътуванията на българските граждани е 60,3%.
Крушкова цитира данни от НСИ, които сочат, че с 6,6 % са намалели чуждестранните туристи, които са почивали у нас от началото на годината до март, спрямо 2008 г. Наблюдава се и спад от 2,5 % в посещенията на граждани от ЕС. Приходите от международен туризъм до месец февруари на 2009 г. възлизат на 166,1 млн. евро, което е с 8,7 % по-малко в сравнение със съшия период на миналата година. От началото на годината до март България е била посетена от 637 622 чуждестранни граждани (без транзитно преминалите).
Румънците са чужденците, които са посетили страната ни най-много през първите три месеца на годината – 94 945. посещенията от Румъния дори бележат ръст от 80 % спрямо миналата година. Ръст в посещенията у нас има и при молдовците – 35 %, Албания – 5,9 %, Унгария – 2,8%, Армения – 11 %, Чехия – 10,3 %.
За първите три месеца на годината 35 % е спадът в записванията от Сърбия, а от Гърция – 11 %. Намаление в записванията обаче има в Македония с 5,3 %.
По данни на консулската ни служба в Москва има ръст в записванията на руски туристи от 38 % за организираните пътувания и 50 % ръст на частните туристи от Русия у нас.
Факторът за закупуване на имоти у нас за руснаците е важен. Увеличава се интересът на руснаците, които купуват имущество у нас – предимно хотели и апартаменти. В бъдеще този процент ще се увеличава още повече, смята Крушкова.
Анализът е дейност по проект 3 "Комуникационна кампания за насърчаване на вътрешния туризъм в България", по договор на Схема за безвъзмездна финансова помощ: "Подкрепа за ефективен национален маркетинг на туристическия продукт и подобряване на информационното обслужване".
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads