4|
4456
|19.02.2015
НОВИНИ
Властта ще сменя самолета заради икономии
Ще се продаде правителствения Ербъс А319 и закупи по-малък самолет с 30 места. Това обмисля да предложи на кабинета транспортният министър Ивайло Московски. Целта била да се пестят пари. Ербъсът почти не се ползвал, тъй като разходите за полетите му били големи.
По-малкият самолет щял да е по-икономичен, но трябвало да е с три двигателя и да може да прави междуконтинентални полети.
„Иска ми се да се оптимизират летателните апарати, че да не се дават пари, но ако продадем ербъса и пак трябва да доплатим, няма да има смисъл”, обясни Московски. Той припомни, че по времето на тройната коалиция бяха закупени два самолета Ербъс А319, но при първия кабинет на Бойко Борисов единият беше върнат, защото държавата не можеше да изплаща лизинга на двете машини, като общата им стойност беше 109 млн. долара, заедно с лихвите.
Московски призна и че пари за хангар за самолетите на властта няма. Една от версиите за аварията с колесника след излитането на Борисов с правителствения „Фалкон” за Брюксел преди броени дни беше свързана именно с липсата на специален хангар, в който да домуват както този самолет, така и ербъсът. Първоначално се смяташе, че колесникът може да не се е прибрал, тъй като е блокирал от студа. Впоследствие обаче се разбра, че в кабината се е появила сигнализация, а всъщност с колесника всичко било наред.
Министърът очаква до няколко дни доклада по случая на швейцарската компания „ТАГ авиейшън”, чиито експерти вече са направили преглед на 19-местния „Фалкон” и са си заминали, пише "Монитор". „Проблемът с колесника е бил по електрониката, а не механичен”, каза вчера Московски, който изключи категорично версията за саботаж. По-късно стана ясно обаче, че при облитане на машината вчера се е появил същият проблем и тя ще бъде спряна от полети.
Той отбеляза още, че Авиоотряд 28 ще остане на негово подчинение и нямало интерес той да преминава под шапката на МС, както в предишния мандат на Борисов. През тази година трябвало да се отпуснат още 600 000 лв. на звеното. Причината е, че бившият му шеф Атанас Балджиев дал сумата от текущата издръжка за ремонт. Според Московски така той ощетил бюджета на Авиоотряд 28. Министърът припомни, че наследникът на поста му Тодор Бояджиев си е подал оставката преди няколко дни, след като бил изпратил до него 3 писма, с които сигнализирал, че звеното не разполага с достатъчно средства. Те били препратени до МФ, но оттам отговор нямало. През 2014 година бюджетът на Авиоотряд 28 беше свит до 6,3 млн. лв., като още на 2 пъти разходите са орязвани с по 5%.
„Иска ми се да се оптимизират летателните апарати, че да не се дават пари, но ако продадем ербъса и пак трябва да доплатим, няма да има смисъл”, обясни Московски. Той припомни, че по времето на тройната коалиция бяха закупени два самолета Ербъс А319, но при първия кабинет на Бойко Борисов единият беше върнат, защото държавата не можеше да изплаща лизинга на двете машини, като общата им стойност беше 109 млн. долара, заедно с лихвите.
Московски призна и че пари за хангар за самолетите на властта няма. Една от версиите за аварията с колесника след излитането на Борисов с правителствения „Фалкон” за Брюксел преди броени дни беше свързана именно с липсата на специален хангар, в който да домуват както този самолет, така и ербъсът. Първоначално се смяташе, че колесникът може да не се е прибрал, тъй като е блокирал от студа. Впоследствие обаче се разбра, че в кабината се е появила сигнализация, а всъщност с колесника всичко било наред.
Министърът очаква до няколко дни доклада по случая на швейцарската компания „ТАГ авиейшън”, чиито експерти вече са направили преглед на 19-местния „Фалкон” и са си заминали, пише "Монитор". „Проблемът с колесника е бил по електрониката, а не механичен”, каза вчера Московски, който изключи категорично версията за саботаж. По-късно стана ясно обаче, че при облитане на машината вчера се е появил същият проблем и тя ще бъде спряна от полети.
Той отбеляза още, че Авиоотряд 28 ще остане на негово подчинение и нямало интерес той да преминава под шапката на МС, както в предишния мандат на Борисов. През тази година трябвало да се отпуснат още 600 000 лв. на звеното. Причината е, че бившият му шеф Атанас Балджиев дал сумата от текущата издръжка за ремонт. Според Московски така той ощетил бюджета на Авиоотряд 28. Министърът припомни, че наследникът на поста му Тодор Бояджиев си е подал оставката преди няколко дни, след като бил изпратил до него 3 писма, с които сигнализирал, че звеното не разполага с достатъчно средства. Те били препратени до МФ, но оттам отговор нямало. През 2014 година бюджетът на Авиоотряд 28 беше свит до 6,3 млн. лв., като още на 2 пъти разходите са орязвани с по 5%.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads