20|
21869
|15.02.2018
АКТУАЛНО
Само във Фрог: Автогол на Каракачанов или...на гол тумбак чифте нагласени самолетчета
Безумията в МО продължават с пълна пара. Поредната ”велика” идея на военното министерство е да се закупят нови самолетчета за ВВС. Не, не става дума за Грипен, F-16 или Рафал, а за четири нови витлови леки самолета.
Обществената поръчка за 4-те броя витлови леки самолети е обявена на 17 януари, а до 12 март желаещите фирми трябва да внесат документите. За ВВС щели да бъдат купени също тренажор към самолетите и консумативи, които да осигурят на всеки от тях по 1600 летателни часа на година. Стойността на поръчката е над 2,5 млн. лв., става ясно от публикуваната документация. Самолетите трябва да бъдат закупени до 48 месеца след сключването на договора.
И дотук видимо всичко е май-добре. Но един по-серизен поглед разкрива и около тази сделка корупционен похват, роднински връзки и в последна сметка - нагласен конкурс.
Защо нашите източници смятат, че конкурсът е нагласен? Защото техническата спецификация е направена така, още от години, че може да спечели само една единствена фирма!? Тази, която ще участва със самолет Zlin 242, предлагани от чешката фирма Zlin Aircraft. Български представители на фирмата са бизнесмени и бивши авиационни журналисти. Големият им плюс е познанството и приятелството с един от големите политици на страната. И това май кара военният министър да търси вратички за осигуряване на поръчката на тези хора.
В конкурса имат намерение да участва известният оръжеен търговец Захари Бочев, собственик на „Авио Делта“ със самолет „Чесна“. Една от неговите фирми Flight Constructive Ltd. обаче се отказа от участие в конкурса, като публикува съобщение в социалните мрежи за нагласената обществена поръчка: „Параграф 22 по български.
Според националното законодателство, Учебно Тренировъчен Самолет (УТС) е категория военни въздухоплавателни средства. Със съмнителни мотиви упълномощените експерти решават да се откажат от специални военни изисквания за УТС и да посочат цивилен стандарт като условие. Българските производители и интегратори на специално оборудване няма как да отговорят на условията за военен УТС, защото концепцията на техните продукти е базирана на военно приложение.“
В обществената поръчка може би ще участват и „Йотов и син“. Те имат идеята да правят огромен балкански Авиационен център в Долна Митрополия. Близки до тази фирма са категорични, че техническата спецификация за тези самолети е написана изцяло за Zlin, като по този начин конкурсът се опорочава и бива нагласен.
Необходими ли са тези самолети на ВВС, след като в авиобазата в Долна Митрополия разполага в момента с 12 учебни самолета. Защо трябва да се хвърлят пари на вятъра, след като самият Каракачанов обещава нов самолет за българските ВВС.?!
Или и той ще е поредният министър, за който обещанието, не е като изпълнението. А пилотите отново ще са с пръст в устата!
Калин Джумайски
И дотук видимо всичко е май-добре. Но един по-серизен поглед разкрива и около тази сделка корупционен похват, роднински връзки и в последна сметка - нагласен конкурс.
Защо нашите източници смятат, че конкурсът е нагласен? Защото техническата спецификация е направена така, още от години, че може да спечели само една единствена фирма!? Тази, която ще участва със самолет Zlin 242, предлагани от чешката фирма Zlin Aircraft. Български представители на фирмата са бизнесмени и бивши авиационни журналисти. Големият им плюс е познанството и приятелството с един от големите политици на страната. И това май кара военният министър да търси вратички за осигуряване на поръчката на тези хора.
В конкурса имат намерение да участва известният оръжеен търговец Захари Бочев, собственик на „Авио Делта“ със самолет „Чесна“. Една от неговите фирми Flight Constructive Ltd. обаче се отказа от участие в конкурса, като публикува съобщение в социалните мрежи за нагласената обществена поръчка: „Параграф 22 по български.
Според националното законодателство, Учебно Тренировъчен Самолет (УТС) е категория военни въздухоплавателни средства. Със съмнителни мотиви упълномощените експерти решават да се откажат от специални военни изисквания за УТС и да посочат цивилен стандарт като условие. Българските производители и интегратори на специално оборудване няма как да отговорят на условията за военен УТС, защото концепцията на техните продукти е базирана на военно приложение.“
В обществената поръчка може би ще участват и „Йотов и син“. Те имат идеята да правят огромен балкански Авиационен център в Долна Митрополия. Близки до тази фирма са категорични, че техническата спецификация за тези самолети е написана изцяло за Zlin, като по този начин конкурсът се опорочава и бива нагласен.
Необходими ли са тези самолети на ВВС, след като в авиобазата в Долна Митрополия разполага в момента с 12 учебни самолета. Защо трябва да се хвърлят пари на вятъра, след като самият Каракачанов обещава нов самолет за българските ВВС.?!
Или и той ще е поредният министър, за който обещанието, не е като изпълнението. А пилотите отново ще са с пръст в устата!
Калин Джумайски
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads