0|
13791
|09.07.2007
АКТУАЛНО
Показаха самолета мечта – Боинг 787 Dreamliner
За първи път в историята на авиацията самолет, който още не е направил първия си полет, бе поръчан в 677 бройки и се очаква компанията Боинг да направи рекорден брой продажби. Хиляди наблюдаваха машината снощи в Сиатъл, а милиони по света можеха да проследят демонстрацията на лайнера на стадиона в американския град чрез специална интернет връзка на 9 езика.
Първата презентация бе предвидена да стане по време на авиосалона в Бурже, Франция, преди около месец, но тогава ръководството на Боинг се отказа, търсейки повече символика за деня, в който той ще бъде показан. Все пак самолетът е с номер 787, така че бе нормално да бъде избрана датата 8 юли, обяви говорител на компанията.
Детайлите и повечето части на Dreamliner са произведени в Германия, Япония, Китай и Италия, а окончателният монтаж и сглобяване се извършва в САЩ. Първата авиокомпания, която ще се сдобие със самолета-мечта, е японската All Nippon Airways, те ще извършат първите си полети по различни дестинации в началото на май 2008 година. Джим Макнери, президент на Боинг, изрази своето задоволство, че за пръв път в историята на неговата компания има толкова добре свършена работа с интернационален характер. Един от най-известните аналитици на авиацията на САЩ - Ричард Аболафия, направи паралел между Боинг 787 и iPod на Apple, като каза, че и в двата случая компаниите проектират новия продукт, поръчват го и го сглобяват, но всъщност компонентите се произвеждат на други места.
677 са поръчките за самолет, който още няма и един час летене, това е тотален рекорд в историята на световната авиация, посочват експерти. Стойността на всеки самолет варира от 146 млн. щатски долара до 200, в зависимост от поръчаната версия. Трите варианта на Боинг 787 Dreamliner се отличават по броя на местата за пасажерите и далечината на полетите. Така например вариантът Боинг 787-9 може да вози на борда си между 250 и 290 пътници и да прелита без зареждане разстояние от 15 700 километра. Моделът Боинг 787-8 е с 3 метра по-къс от първия вариант и може да вози между 210 и 250 пътници на далечина от 15 000 километра. Третата перла в короната на Боинг – най-малкият модел, може да лети на разстояние до 5600 километра. От компанията производител съобщиха, че новият суперлайнер харчи с 20 процента по-малко гориво и е изработен от специални водородни влакна, вместо традиционния алуминий. Засега никой обаче не знае как ще лети във въздуха новият лайнер-мечта, защото до този момент се е движил само на земята. "ФН"
Детайлите и повечето части на Dreamliner са произведени в Германия, Япония, Китай и Италия, а окончателният монтаж и сглобяване се извършва в САЩ. Първата авиокомпания, която ще се сдобие със самолета-мечта, е японската All Nippon Airways, те ще извършат първите си полети по различни дестинации в началото на май 2008 година. Джим Макнери, президент на Боинг, изрази своето задоволство, че за пръв път в историята на неговата компания има толкова добре свършена работа с интернационален характер. Един от най-известните аналитици на авиацията на САЩ - Ричард Аболафия, направи паралел между Боинг 787 и iPod на Apple, като каза, че и в двата случая компаниите проектират новия продукт, поръчват го и го сглобяват, но всъщност компонентите се произвеждат на други места.
677 са поръчките за самолет, който още няма и един час летене, това е тотален рекорд в историята на световната авиация, посочват експерти. Стойността на всеки самолет варира от 146 млн. щатски долара до 200, в зависимост от поръчаната версия. Трите варианта на Боинг 787 Dreamliner се отличават по броя на местата за пасажерите и далечината на полетите. Така например вариантът Боинг 787-9 може да вози на борда си между 250 и 290 пътници и да прелита без зареждане разстояние от 15 700 километра. Моделът Боинг 787-8 е с 3 метра по-къс от първия вариант и може да вози между 210 и 250 пътници на далечина от 15 000 километра. Третата перла в короната на Боинг – най-малкият модел, може да лети на разстояние до 5600 километра. От компанията производител съобщиха, че новият суперлайнер харчи с 20 процента по-малко гориво и е изработен от специални водородни влакна, вместо традиционния алуминий. Засега никой обаче не знае как ще лети във въздуха новият лайнер-мечта, защото до този момент се е движил само на земята. "ФН"
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads