0|
9484
|31.03.2016
АКТУАЛНО
Само във Фрог: Прегазиха Конституцията с хвърляне на армията на границата
Конституцията е прегазена чрез ведомствен закон, който променя чрез нова задача функциите на армията! От какво, срещу какво и как са първите въпроси, които застават със страшна сила пред оределите редици на разнебитената ни армия. В статия за Фрог експертът полк. Иван Петров анализира „земеделския" принос към "хибридната стратегия за съвременната война.
„Управлението, координацията и контролът по границите ни са на равнище, което прави недопустимо членството на България в Шенгенската система”, твърдят специалистите с дългогодишен успешен опит по охраната на държавната ни граница.
Граничната ни полиция са военизираните сили на МВР и представляват специализирана полицейска служба за охрана на държавната граница и контрол за спазването на граничния режим. Понастоящем тя се ръководи от Главна дирекция „Гранична полиция“ от структурата на Министерството на вътрешните работи на Република България и е подчинена пряко на министъра на вътрешните работи.
Решението на правителството да изпрати военни части на границата е категорично доказателство, че в сегашния си вид Граничната полиция на МВР е безсилна да пази външните граници на Европейския съюз, независимо от похарчените и усвоени от „правилните” хора стотици милиони евро и левове за укрепването им. „Гурбетът“ по българските граници продължава чрез командироване от вътрешността на страната на напълно неподготвени и неосигурени с елементарни условия за носене на службата полицаи, за да се уплътни граничната зона, а престъпността във вътрешността на страната бележи невиждани пикове. Вече е почти масова мода да се пазарува с автомати Калашников по молове, банки, бензиностанции и квартални магазинчета, а побойщата по пътищата са нов „боен” спорт, който министрите Бъчварова и Кралев предложиха да бъде включен в следващите омпийски игри. Все още външния министър Даниел Митов, чрез еврокомисар Кристалина Георгиева търси вариант ООН да признае нападенията над безпомощни пенсионери за оказване на хуманитарна помощ!
Репутацията на България като страна надеждно охраняваща границите си е почти нулева, въпреки разходката със снимки за спомен на примиера Борисов и Дейвид Камерън пред „оградата на Орешарски”. Създаденият хаос, корупцията и липсата на контрол сринаха най-важния фактор за българското членство в Шенген – човешкия, което провали най-важния проект на Световната банка за създаване на съвременни гранично-пропускателни пунктове по българските граници като част от европейските. И парите ни ги няма, и охраната на границата липсва, и онези прословути „две неизмазани стени до Шенген по корифея Цветанов” без да са отменени не са замазани, но и виновни също няма.
ЕС премахна вътрешните си граници, без да подсигури външните и сега не само всеки неин член ( но дори и кандидатката за членство-Македония) трябва да изпълнява функциите, в които ЕС видимо с просто око се е провалил. Нелегалните мигранти и кандидатите за убежище, атакуващи външните и вътрешните граници на Европа не могат да бъдат спрени с физическо противопоставяне, а в България явно не е имало и няма други идеи за справяне със ситуацията, при която на границите ни с Турция и Гърция се намират разрастващи се депа за милиони бежанци.
Изграждането на 30-километрова ограда в най-равнинния участък на българо-турската бразда и командироването на служители на МВР от вътрешността на страната, които да подсилват Гранична полиция, като мерки се оказаха по-скоро отчаяни, необмислени и толкова ефективни, колкото стената изградена от бистришките тигри при поредното мачле на Генерала.
Страхът от неизвестността и от неспособността на институциите да се справят със ситуацията предизвикаха сега да се направи опит видимия от всякъде провал на ГЕРБ с миграционната криза и несправянето с изпълнението на основните си функции от министерството на вътрешните работи да бъде прехвърлено като горещ картоф на армията чрез жадния за „хибридни бойни” подвизи земеделски риформатор. Досега въоръжените сили можеха само да "оказват съдействие" на служителите на Министерството на вътрешните работи - например „логистика чрез извозване”, но вече ще имат „възможност” за участие без да спечелят големи награди от държавната лотария, като „охраняват” наравно и съвместно с граничарите.
Охрана или Защита-Конституцията е прегазена чрез ведомствен закон, който променя чрез нова задача функциите на армията! От какво, срещу какво и как са първите въпроси, които застават със страшна сила пред оределите редици на разнебитената ни армия, чиито „пригранични” според Комисията по отбрана в парламента гарнизони се намират на линията Благоевград, Хасково и Ямбол. Чудно къде ли се намират останалите и защо за тяхното състояние бившият Началник на Генералния щаб не проронва ни дума, ни стон, като комунист на разпит?
На вътрешната европейска граница емигранти или въоръжени терористи ще трябва да отблъсква армията ни, която според Спасителя от Банкя, все още си се командва от Генералния щаб /б.р. ГЩ отдавна е Щаб на отбраната/? Колко му е за негово Светейшество да отмени и тази поръчка за закриването му, все пак се слуша неговата воля!
Въоръжените ни сили се сдобиха с нова задача по закон, но никой от единодушно и тихомълком гласувалите 137 депутати не изрази безпокойство си, че в момента армията изпитва остър недостиг не само на въоръжение, но и от подготовка и пълен състав офицери, сержанти и войници за изпълнение на досегашните си мисии-което се нарича некомплект. Явен е страхът на политиците ни, че една такава задача, ще покаже „тоталната ерозия на способности у въоръжените ни сили”, включително и за извършване на небойни задачи в мирно време, като резултат на отношение на властимащите към отбраната на страната и към хората в тази система.
В охраната на границата ни ще участват Сухопътни войски, Съвместното командване на силите, Служба "Военна информация", "Военна полиция", ВВС и ВМА, като на този етап има готовност там да се изпратят около 500 военнослужещи. Водещата роля при охраната на границата остава на вътрешното министерство. Ще се проведат и съвместни занятия за координация в подготовката на състава. Но дали на тях някой ще обясни използването на сила ще включва ли и използването на огнестрелно оръжие, или ще се разчита на случайни попадения от рикошети, както до сега?
В доклада на Комисията по отбрана за предложените законови промени в ЗОВС съвсем правилно е посочено, че „Въоръжените сили не разполагат на този етап с достатъчно сили и средства за изпълнение на задачите и необходимата подготовка, която е специфична и различна от изпълняваните задачи досега. Те се нуждаят от разширяване на способностите и определен срок за подготовка на формированията, които ще изпълняват тези задачи.”
Това не попречи на Валентин Радев, бивш заместник-министър на отбраната в сваленото правителство на ГЕРБ и настоящ заместник-председател на комисията за отбрана в Народното събрание, да заблуждава денонощно от телевизионните екрани, че армията ни има огромен опит в задгранични мисии в Афганистан и Ирак, където са извършвани сходни задачи. Добре е да си припомни, че благодарение на такива „самопроизвели се ентусиазирани експерти по сигурността” като него, ние сме единствената армия загубила военната си база в Ирак и да помисли как ще говори пред родителите и близките на бойците за опасността от подобни инциденти в бъдеще.
Въоръжените ни сили с изключение донякъде на силите на българската Военна полиция, не са обучени да изпълняват подобни полицейски задачи. Формированията на Сухопътните ни войски се сертифицират като батальонни групи по изискванията на НАТО за сражения с въоръжен противник – противникова армия, бунтовници, терористи. За целта те действат с щатно въоръжение, което за информация на широката публика е едно и също за всички групи и Сухопътните отново ще подсмърчат и ще гонят бежанците по налъми.
Задържането и неутрализирането на опасностите от тълпи агресивни и добре подготвени не само за провокации мигранти изисква съвсем друга подготовка, която българската армия няма в момента и ще отнеме месеци за да бъде придобита на необходимото ниво. Липсва и снаряжението за изпълнението на подобни задачи-палки, щитове, защитни шлемове, сълзотворен газ, белезници и прочие несмъртоносни средства, които се употребяват за справяне с евентуални масови безредици до сега не само по границата. Логистичното осигуряване на действията на военните по границата едва ли ще може скоро да разчита на обещаните от Дейвид Камерън транспортни средства, а наличните и сега със затруднение оказват логистичната помощ на МВР. Може би разполагането на репортерски екипи от военно-телевизионния канал по границата ще е в състояние да компенсира неработещото оборудване за телевизионно наблюдение на МВР-пикчърс.
Като най-важен и нетърпящ отлагане за решение е проблемът с некомплекта (разликата между щатния и реално заетия) личен състав, особено в Сухопътните ни войски, които се предвижда да бъдат основните изпълнители на тази нова за армията задача в мирно време.
Председателят на Комисията по отбрана в парламента ген. (о.з) Михо Михов, връщайки се в битуването си на Началник на Генералния щаб заяви, че по неговите оперативни разчети за подобна задача трябва да се подготвят 3 - 4 батальона, които да се използват по границата.Окомплектоването им с личен състав, специализираната им подготовка, снабдяването им с подходящо снаряжение и логистичното им осигуряване, предстои да се превърне в едно времеемко и скъпо начинание, което министерството на отбраната не може да си позволи с бюджета, който има.
Развръщането им и коорднирането на действията с останалите участници в тази операция не се нуждае от детските спомени на саморасли военни стратези, а от комплексна подготовка (разузнаване, управление, осигуряване) и отговорно стратегическо командване с дефинирани права и отговорности.
В противен случай и армията ни ще се превърне в поредния плет с пробити грънци, които ще засвирят стройно в акомпанимент с тези на МВР край палатките от подръчни средства и найлони, до падналата ограда на границата ни.
Но това едва ли ще попречи на послушния ни Парламент да гласува единодушно законова промяна, с която армията да започне изпълнението и на задачата по охрана на обществения ред и сигурността на гражданите. Да се готвят за „охрана” здравеопазването и образованието-и за тях ще има 3-4 батальона!
Предлагам вместо химна на Българската армия „Велик е нашия войник”, да започне се изпълнява три пъти на ден по градове, села и паланки любимата песен на Генерала „Батальона се строява”! Аз вече съм я поръчал в БНТ, БНР и на все още работещия тел. 112!
Какво тук значи някаква си Конституция за Парламента, когато държавата се управлява в ръчен режим на кяр от самодържеца Слънце, уплашен за своя мил живот! Ами ако утре, той вземе, че отмени и поръчката за Парламента?!
Полк. инж. Иван Петров - експерт по сигурността
Граничната ни полиция са военизираните сили на МВР и представляват специализирана полицейска служба за охрана на държавната граница и контрол за спазването на граничния режим. Понастоящем тя се ръководи от Главна дирекция „Гранична полиция“ от структурата на Министерството на вътрешните работи на Република България и е подчинена пряко на министъра на вътрешните работи.
Решението на правителството да изпрати военни части на границата е категорично доказателство, че в сегашния си вид Граничната полиция на МВР е безсилна да пази външните граници на Европейския съюз, независимо от похарчените и усвоени от „правилните” хора стотици милиони евро и левове за укрепването им. „Гурбетът“ по българските граници продължава чрез командироване от вътрешността на страната на напълно неподготвени и неосигурени с елементарни условия за носене на службата полицаи, за да се уплътни граничната зона, а престъпността във вътрешността на страната бележи невиждани пикове. Вече е почти масова мода да се пазарува с автомати Калашников по молове, банки, бензиностанции и квартални магазинчета, а побойщата по пътищата са нов „боен” спорт, който министрите Бъчварова и Кралев предложиха да бъде включен в следващите омпийски игри. Все още външния министър Даниел Митов, чрез еврокомисар Кристалина Георгиева търси вариант ООН да признае нападенията над безпомощни пенсионери за оказване на хуманитарна помощ!
Репутацията на България като страна надеждно охраняваща границите си е почти нулева, въпреки разходката със снимки за спомен на примиера Борисов и Дейвид Камерън пред „оградата на Орешарски”. Създаденият хаос, корупцията и липсата на контрол сринаха най-важния фактор за българското членство в Шенген – човешкия, което провали най-важния проект на Световната банка за създаване на съвременни гранично-пропускателни пунктове по българските граници като част от европейските. И парите ни ги няма, и охраната на границата липсва, и онези прословути „две неизмазани стени до Шенген по корифея Цветанов” без да са отменени не са замазани, но и виновни също няма.
ЕС премахна вътрешните си граници, без да подсигури външните и сега не само всеки неин член ( но дори и кандидатката за членство-Македония) трябва да изпълнява функциите, в които ЕС видимо с просто око се е провалил. Нелегалните мигранти и кандидатите за убежище, атакуващи външните и вътрешните граници на Европа не могат да бъдат спрени с физическо противопоставяне, а в България явно не е имало и няма други идеи за справяне със ситуацията, при която на границите ни с Турция и Гърция се намират разрастващи се депа за милиони бежанци.
Изграждането на 30-километрова ограда в най-равнинния участък на българо-турската бразда и командироването на служители на МВР от вътрешността на страната, които да подсилват Гранична полиция, като мерки се оказаха по-скоро отчаяни, необмислени и толкова ефективни, колкото стената изградена от бистришките тигри при поредното мачле на Генерала.
Страхът от неизвестността и от неспособността на институциите да се справят със ситуацията предизвикаха сега да се направи опит видимия от всякъде провал на ГЕРБ с миграционната криза и несправянето с изпълнението на основните си функции от министерството на вътрешните работи да бъде прехвърлено като горещ картоф на армията чрез жадния за „хибридни бойни” подвизи земеделски риформатор. Досега въоръжените сили можеха само да "оказват съдействие" на служителите на Министерството на вътрешните работи - например „логистика чрез извозване”, но вече ще имат „възможност” за участие без да спечелят големи награди от държавната лотария, като „охраняват” наравно и съвместно с граничарите.
Охрана или Защита-Конституцията е прегазена чрез ведомствен закон, който променя чрез нова задача функциите на армията! От какво, срещу какво и как са първите въпроси, които застават със страшна сила пред оределите редици на разнебитената ни армия, чиито „пригранични” според Комисията по отбрана в парламента гарнизони се намират на линията Благоевград, Хасково и Ямбол. Чудно къде ли се намират останалите и защо за тяхното състояние бившият Началник на Генералния щаб не проронва ни дума, ни стон, като комунист на разпит?
На вътрешната европейска граница емигранти или въоръжени терористи ще трябва да отблъсква армията ни, която според Спасителя от Банкя, все още си се командва от Генералния щаб /б.р. ГЩ отдавна е Щаб на отбраната/? Колко му е за негово Светейшество да отмени и тази поръчка за закриването му, все пак се слуша неговата воля!
Въоръжените ни сили се сдобиха с нова задача по закон, но никой от единодушно и тихомълком гласувалите 137 депутати не изрази безпокойство си, че в момента армията изпитва остър недостиг не само на въоръжение, но и от подготовка и пълен състав офицери, сержанти и войници за изпълнение на досегашните си мисии-което се нарича некомплект. Явен е страхът на политиците ни, че една такава задача, ще покаже „тоталната ерозия на способности у въоръжените ни сили”, включително и за извършване на небойни задачи в мирно време, като резултат на отношение на властимащите към отбраната на страната и към хората в тази система.
В охраната на границата ни ще участват Сухопътни войски, Съвместното командване на силите, Служба "Военна информация", "Военна полиция", ВВС и ВМА, като на този етап има готовност там да се изпратят около 500 военнослужещи. Водещата роля при охраната на границата остава на вътрешното министерство. Ще се проведат и съвместни занятия за координация в подготовката на състава. Но дали на тях някой ще обясни използването на сила ще включва ли и използването на огнестрелно оръжие, или ще се разчита на случайни попадения от рикошети, както до сега?
В доклада на Комисията по отбрана за предложените законови промени в ЗОВС съвсем правилно е посочено, че „Въоръжените сили не разполагат на този етап с достатъчно сили и средства за изпълнение на задачите и необходимата подготовка, която е специфична и различна от изпълняваните задачи досега. Те се нуждаят от разширяване на способностите и определен срок за подготовка на формированията, които ще изпълняват тези задачи.”
Това не попречи на Валентин Радев, бивш заместник-министър на отбраната в сваленото правителство на ГЕРБ и настоящ заместник-председател на комисията за отбрана в Народното събрание, да заблуждава денонощно от телевизионните екрани, че армията ни има огромен опит в задгранични мисии в Афганистан и Ирак, където са извършвани сходни задачи. Добре е да си припомни, че благодарение на такива „самопроизвели се ентусиазирани експерти по сигурността” като него, ние сме единствената армия загубила военната си база в Ирак и да помисли как ще говори пред родителите и близките на бойците за опасността от подобни инциденти в бъдеще.
Въоръжените ни сили с изключение донякъде на силите на българската Военна полиция, не са обучени да изпълняват подобни полицейски задачи. Формированията на Сухопътните ни войски се сертифицират като батальонни групи по изискванията на НАТО за сражения с въоръжен противник – противникова армия, бунтовници, терористи. За целта те действат с щатно въоръжение, което за информация на широката публика е едно и също за всички групи и Сухопътните отново ще подсмърчат и ще гонят бежанците по налъми.
Задържането и неутрализирането на опасностите от тълпи агресивни и добре подготвени не само за провокации мигранти изисква съвсем друга подготовка, която българската армия няма в момента и ще отнеме месеци за да бъде придобита на необходимото ниво. Липсва и снаряжението за изпълнението на подобни задачи-палки, щитове, защитни шлемове, сълзотворен газ, белезници и прочие несмъртоносни средства, които се употребяват за справяне с евентуални масови безредици до сега не само по границата. Логистичното осигуряване на действията на военните по границата едва ли ще може скоро да разчита на обещаните от Дейвид Камерън транспортни средства, а наличните и сега със затруднение оказват логистичната помощ на МВР. Може би разполагането на репортерски екипи от военно-телевизионния канал по границата ще е в състояние да компенсира неработещото оборудване за телевизионно наблюдение на МВР-пикчърс.
Като най-важен и нетърпящ отлагане за решение е проблемът с некомплекта (разликата между щатния и реално заетия) личен състав, особено в Сухопътните ни войски, които се предвижда да бъдат основните изпълнители на тази нова за армията задача в мирно време.
Председателят на Комисията по отбрана в парламента ген. (о.з) Михо Михов, връщайки се в битуването си на Началник на Генералния щаб заяви, че по неговите оперативни разчети за подобна задача трябва да се подготвят 3 - 4 батальона, които да се използват по границата.Окомплектоването им с личен състав, специализираната им подготовка, снабдяването им с подходящо снаряжение и логистичното им осигуряване, предстои да се превърне в едно времеемко и скъпо начинание, което министерството на отбраната не може да си позволи с бюджета, който има.
Развръщането им и коорднирането на действията с останалите участници в тази операция не се нуждае от детските спомени на саморасли военни стратези, а от комплексна подготовка (разузнаване, управление, осигуряване) и отговорно стратегическо командване с дефинирани права и отговорности.
В противен случай и армията ни ще се превърне в поредния плет с пробити грънци, които ще засвирят стройно в акомпанимент с тези на МВР край палатките от подръчни средства и найлони, до падналата ограда на границата ни.
Но това едва ли ще попречи на послушния ни Парламент да гласува единодушно законова промяна, с която армията да започне изпълнението и на задачата по охрана на обществения ред и сигурността на гражданите. Да се готвят за „охрана” здравеопазването и образованието-и за тях ще има 3-4 батальона!
Предлагам вместо химна на Българската армия „Велик е нашия войник”, да започне се изпълнява три пъти на ден по градове, села и паланки любимата песен на Генерала „Батальона се строява”! Аз вече съм я поръчал в БНТ, БНР и на все още работещия тел. 112!
Какво тук значи някаква си Конституция за Парламента, когато държавата се управлява в ръчен режим на кяр от самодържеца Слънце, уплашен за своя мил живот! Ами ако утре, той вземе, че отмени и поръчката за Парламента?!
Полк. инж. Иван Петров - експерт по сигурността
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads