14|
8366
|10.11.2010
АКТУАЛНО
VIVACOM с 43% увеличение на печалбата

VIVACOM е единственият оператор, който отчита увеличаване на печалбите си с 43% през първите девет месеца на тази година в сравнение с 2009.
Финансовите резултати на телекома за същия период показват и значителен ръст на консолидираната печалба – с 82% до 106.7 млн. лева, стабилни приходи от предоставяне на телекомуникационни услуги и по-висока рентабилност. Приходите от предоставяне на мобилни услуги нарастват с 30% до 228.1 млн. лева.
Увеличените приходи от мобилни услуги в резултат на нарасналата клиентска база почти компенсират спада в трафика на фиксираните телефони. До момента операторът е единственият, който има положителен баланс от пренесени в мрежата си мобилни номера. Статистиката сочи компанията като най-предпочитана за повечето потребители
До голяма степен увеличението на приходите през третото тримесечие се дължи и на нарастващата популярност на конвергентните услуги. VIVACOM създаде тенденция, която бе последвана от останалите оператори за предоставяне на универсална услуга, която доставя всички видове комуникации на клиента по една единствена връзка и от един доставчик. Този тренд беше допълнен в края на лятото с пускането на цифрова телевизия през сателит директно до клиента, като отчетените резултати към момента надминават очакванията на компанията.
В края на август телекомът отчете и успешното финализиране на сделката за продажба на 50% от Националното управление “Радио и телевизионни станции” (НУРТС) на международния финансов инвеститор Mancelord Limited. Основен приоритет на новото дружество ще бъде развитието на телевизионно и радиопредавателната мрежа на НУРТС с цел компанията да се превърне в конкурентен играч на пазара на дигитално разпръскване в България и в доставчик на мултиплекс услуги в национален мащаб.
Собствениците на оператора са категорчни, че ще продължат да инвестира в развитието на DSL мрежата си, като целта е ADSL услугата да покрие над 90% от населението на страната, достигайки и до най-малките населени места. В момента операторът е най-големият интернет доставчик на национално ниво с над 23% пазарен дял. Телекомът ще инвестира и в разширяване на портфолиото от интернет услуги, с цел да отговори на увеличаващото се търсене на високоскоростен трафик, като очакванията са клиентите да получат възможност да ползват интернет до 100Mbps, както самостоятелно, така и в пакет с други телеком услуги. За привличането на нови абонати и укрепване на пазарното си присъствие, VIVACOM продължава да разширява и своята 3G мрежа.
По-голямата конкуренция при пакетните услуги и над 40% спад в таксите за терминация са сред основните причини за понижението на приходите и печалбата на мобилния оператор "Мобилтел". Това съобщава в консолидирания си отчет австрийската телекомуникационна група "Телеком Аустрия", която е собственик на българския телеком.
Данните в отчета показват, че за периода между юли и септември "М-тел” има общи приходи от 140.4 млн. евро. На годишна база спрямо миналата година това е понижение от 11%. Телекомът отчита и спад в броя на мобилните си абонати.
Спад на печалбите се отчита и в „Глобул”, който представи финансовите си резултати миналата седмица. Приходите на мобилния оператор са намалели с през третото тримесечие на годината с 16.4% на годишна база до 207.9 млн. лв. Печалбата преди лихви, данъци и амортизация на "Глобул" за тримесечието достига 85 млн. лв. На годишна база финансовият резултат намалява с 16.5 на сто. Това показва отчетът на ОТЕ - гръцката телекомуникационна група, която контролира българската компания чрез мобилния си оператор Cosmote.
Като основна причина за намалелия оборот на "Глобул" в отчета се посочва по-голямата конкуренция на пазара за предплатени услуги, както и спадът в таксите за терминиране. (таксите, които операторите си плащат един на друг, за да осигурят взаимна свързаност на мрежите си – б.р.). От ОТЕ коментират, че приходите от услуги на "Глобул" намаляват с 4.9% на годишна база, без да се посочва каква е стойността им. Намаляване се отчита и в общия брой на потребителите на предплатените услуги на оператора.
Моля, подкрепете ни.






Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads