Вторник, 23 Октомври 2018, 20:29
Frognews
16| 26401 |17.04.2007

На екскурзия с "безплатен обяд"

.
Часът е 6,30 сутринта. На Сточна гара се събира поредната група пенсионери решили да „преживеят един незабравим ден”, каквото е и мотото, с което привличат клиенти фирмите организиращи еднодневни екскурзии до различни точки и месности в страната. Обикновенно те са до някой манастир.

На пръв поглед добре. Впечатление прави обаче цената на така наречената екскурзия, а именно 5,99 лева. В нея се включва път, обяд и подарък за всеки турист. Обикновенно екскурзиите се провеждат през седмицата, тоест не са съобразени с работещите.
Тъй като разходите не могат да бъдат покрити с цената на екскурзията, се появява съмнението, че има някаква уловка. Тя именно е, че тези екскурзии се правят с рекламна цел. Отивайки на такъв отдих пенсионерите присъстват и на няколкочасово „рекламно шоу”, по време, на което се рекламират различни магнитни продукти с лечебни свойства, които лекуват болести и поддържат кръвното налягане. По този начин фирмите очакват да си възстановят разходите за екскурзиите от продажбата на тези продукти.
Аз си купих одеало с магнитни свойства, то е за лято и за зима двулицево от камилска вълна и при това на промоция за 200 лева, обяснява възрастен човек пред „Фрогнюз”, който вече е ходил няколко пъти и се готви за поредната екскурзия. По думите му иначе цената била на европейско ниво и е доста по-висока, но тъй като са пенсионери имало отстъпка. Друга женица притеснена да не изпусне рейса бързайки споделя, че ще ходи за пръв път. Решила и тя да види за какво става въпрос.
Освен одеала, фирмите често рекламират пояси, гривни и други продукти. За гривна пенсионерите броят около 40 лева.
Интересен е фактът, че различни такива фирмички, които прибират парите на пенсионерите чрез тези масирани рекламни атаки, са извън обсега на закона. От Комисията за защита на потребителите обясниха за „Фрогнюз”, че в ситуация на пазарна икономика трудно може да се осъществява контрол на търговксото предложение. „Въпросът е какви манипулативни хватки биха могли като психологически ефект да използват, за да си реализират продуктите. Това което ние можем да следим е дали се обявява цената. Щом дават съответната информация, която потребителят трябва да получи преди да направи своя избор дали да закупи стока или услуга, ние няма какво да направим”, добавиха от КЗП. И така стотици пенисонери се лекуват с магнитните продукти на промоционални цени и са доволни от почти безплатните екскурзии.
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания. Моля, подкрепете ни.

ОЩЕ ПО ТЕМАТА

. Откриха в Черно море останки на най-древния неповреден кораб в света 0| 2192 |23.10.2018 . Възглас в мрежата: „Ленин се събуди“, разбуни цяла Русия 14| 9909 |21.10.2018 . Пратиха космически апарат на Меркурий 0| 2712 |20.10.2018 . Путин: При ядрена война руснаците ще отидат в рая 7| 3630 |19.10.2018

КОМЕНТАРИ

Реклама
Реклама
Реклама

БЛОГОВЕ

Ние използваме "бисквитки", за да улесним Вашето сърфиране и да Ви покажем съдържание, което може да Ви заинтересува. Използвайки този сайт, Вие се съгласявате с нашите условия

Разбрах