9|
7829
|17.12.2009
ЪNDERGROUND
Бизнес номера цакат българите в зимните курорти
Хотелиери и откровени лаици, захванали се с туристически бизнес, имат нови „бизнес” трикове. Българинът отмъщава с почивка в Турция и Гърция.
Световната криза, както и традиционната нищета, в която се намира страната ни перманентно е изучила повечето нашенци, подхванали туристическия бизнес, на десетки мурафети и трикове, само и само да изкопчат още някоя и друга стотинка от вехтия портфейл на българина. Той на свой ред е намерил начин да си отмъсти. През последните 5-6 години редовно пропуска както морските ни, така и планинските курорти и си избира дестинация до близка Турция и Гърция, където освен че му излиза по-евтино, се радва на качествено обслужване и една истинска почивка.
Тази година логично ще са по-малко хората, които са поспестили някой лев, за да се разходят до Родопите, Рила или Пирин. В това отношение социално слабите германци и англичани, през чиито очи страната ни е най-готината секс- и алкохол-дестинация, са привилегировани. Оказва се, че ако закупите 7-дневна карта за някой от престижните ни зимни курорти от чужда туроператорска фирма през май, ще трябва да се бръкнете с около 450 евро. Цената се предлага на клиентите от чужбина с включени всички екстри. Ако разбира се сте българин, мениджърите влагат всички сили, за да смъкнат кожата, та дори и да откъснат месо. Нашенецът, свикнал да го стрижат и зиме, и лете, е намерил рационален начин, за да преметне собствениците, като си купи карта за престоя от чужди туроператори, което му спестява поне 1 000 лева.
Следващият момент идва при закупуването на картите за ски-писта. Типичен пример за поредния нечестен номер е трасето от връх Снежанка до Малина. За пистата дневната такса е 50 лв. Това обаче не означава, че автоматично ще използвате цялото разстояние от край до край. На междинната станция снегът внезапно свършва, пистата не е поддържана, а по нея само лед. Оказва се, че сте платили за двойно по-малка писта. За справка в Австрийските Алпи сезонната ски-карта е 400 евро, а с нея може да се ползват всички терени. У нас услугата е 1 300 евро и важи само за конкретната писта, която сте избрали. Не може да пропуснем и старите съоръжения, които на места от 40 години не е завита и една нова гайка. За сметка на това на лифтовете ни с леко неудобство служители искат по 20 лева на возене, 50 лева за целия ден, като за деца е 16 лева.
Срещайки се с чужденци и запитвайки ги кое ви е любимото традиционно ястие, те смутено отговарят картофи. Но не онези прясно извадени родопски компири, а бланширани и внесени от Гърция. В ресторантите пък отдавна не предлагат традиционните български вкусотии. Традиционно порциите, както впрочем навсякъде, никога не отговарят на грамажа, но за сметка на това са с надценки от по 400-500%. Шопската салата, която излиза не повече от левче, е оценена на 4 до 5 лева в зимните ни курорти. Истинската и хубавата ароматна ракия отдавна е минала 3-4 лева за 50 г. Сравнявайки цените с европейските, дори се оказва, че сме успели да изпреварим „роднините” си от „голямото семейство”. Във всеки случай не и с високите си доходи. И ако още не сте решили къде ще празнувате новогодишните празници, ви съветваме да не избирате българското, колкото и жалко да звучи. Според експерти кризата в туризма продължава да се задълбочава, а безотговорното поведение на хората в бранша неминуемо ще доведе до тотален фалит в курортите.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads