16|
11622
|18.08.2010
ЪNDERGROUND
Вагинални гъбички и мизерия дебнат любители на СПА-хотели
Мръсни хотелски стаи, персонал, който е готов всеки момент да ви скочи на бой и спа-комплекси, след които често завършват с гинеколог и вагинални гъбички. Това са само част от изненадите, които очакват по родното море наши и чужди летовници в някои от родните хотели.
Въпреки хилядите оплаквания из форумите, блоговете, десетките репортажи, които се правят години наред за това, че някои родни хотели са съсипали почивката на всички свои клиенти срещу супер високи цени, картинката по Българското Черноморие остава все същата. Репортер на Frognews.bg обиколи няколко хотела, за да потърси мнението на клиентите относно обслужвяането и условията. Първото нещо, с което повечето туристи започваха, беше обслужването. Намусените рецепционистки и камериерки са доста честа гледка, както и сервитьорите в ресторантите на хотелите. „След като рецепционистката ни избра „най-хубавата стая”, в която смърдеше на канал, тъй като врата на тоалетната не се затваряше от външна страна, я попитахме какво представлява закуската ни. Тя ни отговори, че по принцип трябвало да е блок-маса”, но тъй като хотелът бил празен, трябвало да си изберем между три предложения, за които обаче още нямала информация какви ще са. Сутринта отидохме в ресторанта, тук искам да отбележа, че целият персонал (8-10 души) беше окупирал една маса и много жлъчно пиеше кафе. Сервитъорът не ни запозна с нашия избор на закуска и директно ни донесе една чиния с 4 филии хляб, 2 резена кашкавал, 1 резен шунка, и 2 конфитиюра. Поръчахме си 2 кафета отделно и съответно си ги платихме, тъй като той си поиска парите”, оплака се семейство от Русе.
„На следващия ден, след като имаше и други прецакани в хотела, бяха направили блок маса. Както се сещате, това е едно много разтегливо понятие. Сервираха ни същите храни от предната вечер: хляб, кашкавал, шунка, сирене, салам и едни кифли. Имаше и айран за пиене. Едно момиченце дойде и ни предложи кафе или чай, които явно в този ден (тъй като хотелът е бил по-пълен) не се заплащаха, за разлика от предишния.”, продължи разказа си семейството.
Пред същия 3-звезден хотел виждаме момче и момиче, които подрежат багажа в автомобила си. Попитахме ги дали са доволни от почивката си. Те повториха същите симптоми, като добавиха, че са били най-безцеремонно изгонини в неделя, когато престоят е удължен до 19 часа, според предварителната оферта, без предупреждение, че стаята е резервирана. „Бяхме изумени, че за 5 дена не ни почистиха стаята, не ни изхвърлиха и боклука. Дори с най-голямо удивление видяхме как другите гости на хотела си изхвърлят сами торбичките”, споделиха младежите.
Оплаквания освен към блок-масите, както всяка година, има и към свободната консумация в хотелските ресторанти. „Два пъти получихме сурово, недосготвено месо и объркани поръчки, които искаха да начислят на нашата сметка. Порциите 100% не отговаряха на грамажа, който беше посочен в менюто, липсваха доста ястия, а за капак ни сменяха пепелника, когато започнеше да „прелива” от фасове”, пише Таня Станкова във форума www.aktivnipotrebiteli.bg. Друг потребител от същия сайт се оплаква от услугата "детски кът" – „добре измислено, но зле изпълнено. Детският кът е отворен само събота и неделя, когато се предполага да има най-много туристи. В останалото време е заключен.”
И ако тези проблеми ви се струват сериозни и могат да ви навредят в по-голяма степен психологически, следващите разкази на потърпевши са потресаващи. „Решихме най-накрая да се престрашим и да видим що за спа център има в хотела. Джакузито работеше само на бавна степен, защото бързата щяха да я оправят следобяд (говорим за 4 почивни дни, в които се очакват много хора). Парната баня пък беше лишена от всякаква хигиена”, пише един от форумците по повод СПА-комплекс по българското Черноморие.
Читатели на Frognews.bg на свой ред алармираха, че заплащат солени оферти за подобен род почивки и очакват да попаднат в рая, но няма и помен от рекламния разкош и атмосфера. Ето какво написа до нас гневна клиентка на един подобен комплекс : „Преди дни ходих в 5-звезден спа-хотел и всичко което в последствие прочетох за него се оказа абсолютно вярно, забравили са само да добавят, че освен храна, нямаше и вода в стаите, имахме някакъв режим, което е ужасно. Басейнът беше мръсен, а мнимото СПА бе в ремонт. Оплаквания имаше от всички клиенти и много от тях след пристигането си, си тръгваха.” Друга напълно разочарованата любителка на СПА-процедурите сподели, че освен неприветливия и кисел персонал, от басейна си е тръгнала с вагинални гъбички, а майка й с конюнктивит на очите от „чистото и поддържано” джакузи. „Да не говорим, че се оказа, че чистите кърпи са свършили и се наложи да си купим наши. Като потърсихме управителя на мястото, ни беше отказана среща, а за компенсации да не говорим”, продължава разказа си нашата читателка. Гинеколози и дерматолози венеролози от АГ-болницата в София също потвърдиха, че през лятото зачестяват случаите на заразния молукс и вагинални гъбички (кандидоза). Д-р Томов, гинеколог от столичната АГ-болница коментира, че инфекциите в повечето случаи се появяват именно след посещение на подобни СПА-центрове – от джакузи и от басейни с много лоша хигиена. Той съветва дамите да не ходят на такива места, ако са неразположени, тъй като тогава организмът е най-податлив на подобни неприятни инфекции.
Собственици на елитни СПА-комплекси също предупреждават, че спа услугите се предлагат почти във всички хотели, но само в реномираните и специализираните се извършва необходимият контрол на качеството на предлаганите услуги и имат подготвени за тази цел специалисти. Те признават, че контролът от страна на РИОКОЗ е доста слаб, заради което се стига до подобни неприятни случаи на инфекции. Единственото, което могат да направят ощетените от всякакви мърлящини – както в спа-комплексите, така и в някои родни хотели, е да си търсят правата като потребители, съветват браншовици. „Не се предоверявайте на рекламите. Нашите хотелиери трябва да разберат, че най-важно е клиентът да бъде обслужван добре и да си тръгне с усмивка. Търсете правата си на всяка цена”, пък е съветът на Frognews.bg.
Калина Георгиева
Васил Василев
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads