0|
5913
|28.03.2016
ПОЛИТИКА
Свиленски: Недоволни са само таксиджии в столицата
„Управляващите си организираха протест, за да си осмислят лобистко предложение за таксиметровите превози”. Това заяви народният представител от БСП ЛЯВА БЪЛГАРИЯ Георги Свиленски по темата за промените в Закона за автомобилните превози и протеста на таксиметрови шофьори на Орлов мост.
Той припомни, че предишната промяна в закона е била отново по предложение на управляващите от ГЕРБ и е гласувана през октомври.
Свиленски попита, ако е имало проблем, защо 4 месеца нито Министерството на транспорта, нито министърът са реагирали. „Законопроектът влиза през октомври в комисия и Министерството на транспорта казва: „Да, това е правилна поправка да се премахне възможността колите да се преотдават на втори, трети, четвърти и пети лица. Влиза през октомври в зала – в първо гласуване участват 90 души, 90 гласуват „за” и нито един „против”, включително от ГЕРБ. Второ гласуване – дали да се гледа в същия ден – отново 90 „за”. Е, какво е спорното?”, попита Свиленски. Според него „спорното” е, че се спира възможността на големите 3-4 фирми да укриват данъци. „Проблемът е в неплащането на ДДС, от таксиметрова дейност има нула лева данъци”, каза още социалистът по БНТ.
Свиленски бе категоричен, че не може министърът и един депутат от ГЕРБ да казват, че законът няма да се спазва. „Има приет закон със срокове, а това, че браншът не иска да ги спазва, е друг въпрос”, добави той. По думите му проблемът е единствено в София, защото извън столицата навсякъде хората, занимаващи се с таксиметрови превози, са синхронизирали дейността си съобразно действащата норма, която трябва да бъде. „Законът не казва, че трябва да отидат на трудов договор, просто вече има две възможности – или сте регистриран като превозвач или ви назначават като шофьор в такава фирма. Смея да твърдя, че въобще не бива да ограничаваме това да бъде регистриран превозвач. Всеки таксиметров водач, получил удостоверение, че е такъв, имайки търговски субект, да може да извършва тази дейност”, каза още депутатът. Той се аргументира с това, че никъде в европейските директиви не е записано, че таксиметров превоз до 8 места трябва да бъде лицензиран. Свиленски завърши, че с предлаганите промени, обикновените шофьори ще плащат всичко, което са плащали до момента плюс още 1000 лева на година.
Свиленски попита, ако е имало проблем, защо 4 месеца нито Министерството на транспорта, нито министърът са реагирали. „Законопроектът влиза през октомври в комисия и Министерството на транспорта казва: „Да, това е правилна поправка да се премахне възможността колите да се преотдават на втори, трети, четвърти и пети лица. Влиза през октомври в зала – в първо гласуване участват 90 души, 90 гласуват „за” и нито един „против”, включително от ГЕРБ. Второ гласуване – дали да се гледа в същия ден – отново 90 „за”. Е, какво е спорното?”, попита Свиленски. Според него „спорното” е, че се спира възможността на големите 3-4 фирми да укриват данъци. „Проблемът е в неплащането на ДДС, от таксиметрова дейност има нула лева данъци”, каза още социалистът по БНТ.
Свиленски бе категоричен, че не може министърът и един депутат от ГЕРБ да казват, че законът няма да се спазва. „Има приет закон със срокове, а това, че браншът не иска да ги спазва, е друг въпрос”, добави той. По думите му проблемът е единствено в София, защото извън столицата навсякъде хората, занимаващи се с таксиметрови превози, са синхронизирали дейността си съобразно действащата норма, която трябва да бъде. „Законът не казва, че трябва да отидат на трудов договор, просто вече има две възможности – или сте регистриран като превозвач или ви назначават като шофьор в такава фирма. Смея да твърдя, че въобще не бива да ограничаваме това да бъде регистриран превозвач. Всеки таксиметров водач, получил удостоверение, че е такъв, имайки търговски субект, да може да извършва тази дейност”, каза още депутатът. Той се аргументира с това, че никъде в европейските директиви не е записано, че таксиметров превоз до 8 места трябва да бъде лицензиран. Свиленски завърши, че с предлаганите промени, обикновените шофьори ще плащат всичко, което са плащали до момента плюс още 1000 лева на година.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads