Пресата на 9 юни
Погалиха с перце търгаш на гласове, пише „Стандарт"
Юруков: Купуването на вота става епидемия
Първанов скастри селския бизнес
Станишев затяга режима
Краставичар бе осъден за търговия с гласове. Добрата новина дойде от Сандански. Лошата обаче е, че присъдата за уличения в алъш-вериш на вота бизнесмен Никола Малчев е като погалване с перце. Той бе арестуван за 72 часа, но още преди да са изтекли, се споразумя с прокуратурата. И се отърва само с 2500 лв. глоба и 6 месеца отчет в полицията.
Още четирима авери на Малчев прибра полицията. Те купували гласове по 30 и 50 лв. за победилата коалиция "Бъдеще за Сандански", която вкара 8 общински съветници. Полицията откри в тартора Малчев и бригадата му списъци с имената и ценоразписа на "алчните души".
Няма купуване на гласове, горд съм, че бизнесменът ми е приятел, каза вчера кметът Андон Тотев.
Ако купуваш гласове, ще ти дърпат малко по-силно ушите. Това е резюмето от разигралия се в Сандански цирк, коментираха жители на курортния град.
Тарторът на група за пазаруване на гласове бе осъден на 6 месеца отчет в полицията и 2500 лв. глоба. Първите 90 дни от пробацията той ще има и беседи с униформен за вредата от търговията на вота. Безпрецедентният алъш-вериш с купуването на бюлетини в Сандански стовари стотици полицаи и наблюдатели в Македонския край. Униформените арестуваха петима мъже, а часове по-късно прокуратурата се споразумя с тартора им - краставичаря Никола Малчев. Групата на бизнесмена купувала гласове в полза на победилата коалиция "Бъдеще за Сандански". След няколко часа зад решетките собственикът на оранжерията за зеленчуци Никола Малчев доказа верността на старата българска мъдрост "на краставичар краставици да продаваш" и се споразумя с обвинителите на най-лекото наказание. Законът предвижда до 3 г. затвор или пробация и глоба от 1000 до 5000 лева. Малчев се призна за виновен пред шефа на районния съд в Сандански Димитър Узунов. Той превърна в присъда сключеното с прокурора споразумение. Веднага след като излезе на свобода, Малчев седна усмихнат с приятели в заведение. Щом видя журналистите обаче, хукна да бяга с джипа си.
След ареста в събота вечер в краставичаря и в четиримата му авери полицаите откриха списъци с лични данни на десетки лица, срещу чиито имена имало записани различни суми - 30 или 50 лева. При разпитите пред съдия стана ясно, че Малчев е организатор на перфектна схема за изборна търговия. Повече на страниците на “Стандарт”
Кредиторите си взимат "Кремиковци", акцентира на първа страница „Дневник"
Металургичният комбинат "Кремиковци" скоро може да има нов собственик. Контролираната от Прамод Митал "Глобал стийл холдинг" не е изплатила облигациите си за 325 млн. евро, които са гарантирани с активи на българското предприятие, съобщиха източници на "Дневник". Информацията беше потвърдена и от чужди кредитори на комбината.
Срокът за погасяване на задължението е изтекъл на 4 юни и сега притежателите на дълговите книжа могат да си вземат заложените като обезпечение активи. Това са 71% от капитала на комбината, мажоритарният му собственик "Финметалс холдинг", акции на "Глобал стийл холдинг" (собственик на "Финметалс"), както и ключови активи на завода като доменното производство и линията за непрекъснато леене на стомана.
Облигационер обясни, че юридическите формалности вече са уредени и остава само да решат кой точно залог да вземат. Това ще стане след консултации с кандидатите за "Кремиковци". Вариант е и чужди инвеститори да купят облигациите и после сами да вземат активите. Според документ, с който "Дневник" разполага, комитетът на облигационерите, които притежават около половината дълг, през май са постигнали принципно споразумение с "Арселор Митал". Това беше потвърдено и от един от големите притежатели на книжа. В документа е записано, че световният лидер в стоманопроизводството ще плати за тях минимум 79% от номинала им.
По информация на "Дневник" предложението на "Арселор" е да даде 500 млн. долара за активите на комбината, веднага да вкара в дружеството 180 млн. долара оборотен капитал и още 500 млн. долара чрез капиталови разходи в следващите 5 години. Кандидатът за "Кремиковци" е предложил на облигационерите и още 150 млн. долара, което означава, че цената на книжата може да стигне около 83% от номинала им. Условието за това обаче е придобиването на активите да стане чрез процедура по несъстоятелност. Именно затова кредиторите може да изчакат до 17 юни, за когато е насрочено съдебно заседание за евентуален фалит на "Кремиковци".
Пак кръв в Захарна фабрика. Кмет вика министър, пише „24 часа"
15-20 роми пребиха без видима причина в нощта срещу неделя момчета и момичета в столичния кв. Захарна фабрика.
Нападението стана около 1 часа до бл. 79, където преди 3 г. роми убиха след скандал проф. Калоянов.
Кметицата на района Румяна Дойчинова иска спешна среща с вътрешния министър Михаил Миков заради напрежението.
"Минавахме край блок, в който празнуваха. От прозореца започнаха да ни обиждат и обвиняват, че вдигаме шум на улицата - разказа едно от пострадалите момчета, на 19 г. - После група роми излезе навън и се нахвърли върху нас. Удряха ни с ритници и юмруци."
В. “Новинар”: Братя Галеви - герои и в репортаж на Би Би Си
В ГДБОП имало разработка срещу тях под името: „Бизнесмените”
Срещу дупнишките бизнесмени Ангел Христов и Пламен Галев е имало разработка в ГДБОП с име „Бизнесмените”. Тя обаче е била прекратена поради липса на данни, съобщи вчера Дарик радио. Именно заради срещата си с братя Галеви бившият вътрешен министър Румен Петков подаде оставка. Пред радиото вчера братята обявиха, че сега дори и да имат важна информация нямало да я предадат на новия министър, защото се чувствали обидени от квалификацията „оперативно интересни лица”.
На въпрос съжаляват ли за срещата братя Галеви отговарят отрицателно и добавят, че „единствено ни учуди защо не можа да се защити министъра”.
Междувременно британска репортерка разказва в материал за Би Би Си за срещата си с братята в Дупница.
Само 18 месеца след като България стана член на ЕС, тя рискува да загуби милиони евро от европейски фондове ако не докаже, че взема крути мерки срещу корупцията и организираната престъпност, съобщава пратеничката на Би Би Си в София Оана Лунгеску.
Тя отбелязва, че от 1990 г.са станали 150 поръчкови убийства, но за нито едно от тях няма осъдени. Мнозина подозират, че престъпленията остават ненаказани поради връзките между бившите комунистически тайни служби, бизнеса и политиката.
Лунгеску е посетила Дупница, за да се срещне с Пламен Галев и Ангел Христов, които са били разследвани като съмнителни бизнесмени.
"Ако бяхме виновни в нещо, мислите ли, че щяхме да седим да си разговаряме тук с вас? Властите провериха имотите ни, източниците ни на доходи, провериха ни за наркотици. Само дето не ни обвиниха, че сме братовчеди на Бин Ладен", казал Пламен Галев на журналистката.
Според Галев и Христов срещата им с Петков била заради националната сигурност. Двамата разходили чужденката с бронирания си джип из Дупница, за да й покажат своите проекти, сред които нов училищен стол и модернизирана автогара.
9000 изтеглиха "царски" кредит, пресметна „Труд"
9000 души вече са изтеглили нисколихвени заеми, известни като "царски кредити", за да започнат нов бизнес или да доразвият сегашен.
До 50 000 лв. са получили предприемчиви българи, които искат да въртят търговия, да разкрият фирми за услуги, да инвестират в туризма. Експерти твърдят, че започва оживление сред малкия и средния бизнес.
"За това допринасят и нашите банки партньори, които отпускат парите по заемите. Те предлагат гъвкави условия за обезпечаването им и изгодни лихви", каза вчера Красимир Христов, шеф на Гаранционния фонд за микрокредитиране.
Рейсове ковчези кръстосват София, предупреждава пък „Монитор"
Автобуси, наблъскани с 5 тона над позволеното, кръстосват София, а нито една институция не ги контролира.
За претоварването на рейсовете от градския транспорт отговарят инспекторите от агенция "Автомобилна администрация" (ДАИ) и катаджиите. Те обаче не са написали нито един акт за качване на повече пътници от разрешеното. Обикновено се глобяват за липса на аптечки и пожарогасители с изтекъл срок на годност. Обяснението е, че нямат достатъчно инспектори или не искат да губят времето на пътниците.
Експерти от "Пътна полиция" признават, че едно претоварено превозно средство е опасно, защото има по-дълъг спирачен път и се управлява по-трудно. Ако възникне критична ситуация с такъв рейс, рискът за пътниците и за останалите участници в движението нараства значително, обясни пътен полицай пред "Монитор".
Според Закона за движение по пътищата товароносимостта на превозното средство се определя при неговата регистрация. Тогава се описва колко правостоящи може да има в автобуса и какво натоварване може да поемат предната и задната ос. Производителят също посочва максималния товар, който може да бъде превозван. За мерцедесите по линиите 213, 214 и 305, които свързват столичния квартал "Младост" с автогарата, производителят е предвидил не повече от 150 пътници. В тези рейсове има 49 места за сядане плюс едно за водача и още 100 места за правостоящи. На 1 квадратен метър се падат по 4 пътници. Шофьори обаче са категорични, че в пиковите часове тези ограничения се нарушават, а именно водачите са тези, на който би трябвало да се пишат актове.
"Качват се по 200-220 души и по никакъв начин не можем да ги спрем. Аз не мога да застана като пъдар на вратата и да казвам кой да се качи. Веднъж автобусът беше толкова препълнен, че се беше наклонил на една страна. На две жени пък им прилоша и спрях, за да отворя вратите. Вътре сигурно имаше 250 души. Буквално бяха един върху друг", оплака се пред "Монитор" шофьор на автобус по линия 94. Според него решението на проблема е в осигуряването на чисто трасе за колите на градския транспорт. Дори и още 10 рейса да има по линията, като не се движат равномерно, няма полза от тях, допълни водачът. Според него средното претоварване е между 3 и 5 тона.
Пътниците в градския транспорт често си стават прекалено близки.
"50 души отгоре средно по 70 килограма прави 3,5 тона претоварване. И това е всеки ден. Айде да кажем, че е само за 4-5 спирки, но тогава рейсът се кара по-трудно, гори повече и двигателят се натоварва допълнително", коментира служителят от Столичната компания за градски транспорт. Най-честите проверки, на които са подложени шофьорите от страна са автомобилна администрация, са за пожарогасители.
Моля, подкрепете ни.