Amazon, Google, Apple, Meta и Microsoft отговарят на условията на ЕС за пазачи на информационния вход
Съгласно "Законодателния акт за цифровите пазари" (DMA) на ЕС, който влезе в сила миналия ноември, компании с повече от 45 милиона активни потребители месечно (10% от населението на Европа) и пазарна капитализация от поне 75 милиарда евро се считат за т.нар. "пазачи на информационния вход", или системно значими онлайн платформи.
Samsung и ByteDance - собственик на TikTok също отговарят на този технологичен праг в рамките на ЕС.
По-рано ЕС каза, че цифровите платформи, които управляват една или повече "основни платформени услуги“, включително магазини за приложения, търсачки, социални мрежи, уеб браузъри, операционни системи и онлайн пазари, трябва да бъдат определени като "пазачи на информационния вход", ако отговарят на три критерия: размер, който оказва влияние върху вътрешния пазар, контрол на важен портал за бизнес потребителите към крайните потребители и утвърдена и трайна позиция.
ЕС подчерта, че такива компании ще трябва да спазват "серия от задължения" съгласно DMA, включително "забрана на пазачите да упражняват определени поведения".
Според DMA на ЕС, до 3 юли 2023 г. дружествата трябваше да предоставят на Еврокомисията информация за броя на техните ползватели, така че ЕК да може да определи "пазачите на информационния вход“ преди 6 септември.
След това "пазачите на информационния вход" ще разполагат до март 2024 г., за да гарантират, че спазват задълженията на Законодателния акт за цифровите пазари.
Моля, подкрепете ни.