Реклама / Ads

0| 4602 |23.06.2008 БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ

България се наводнява с молове, а цените на тези имоти са главозамайващи

.
Това заявил в интервю за Dow Jones Newswires Герард Грюнер, изпълнителен директор на една от най-големите публични компании за имоти в Европа – холандската Corio NV.

„В момента българският пазар се наводнява с търговски молове, а цените, които се плащат, вече не могат да бъдат описани като правилни за развиващ се пазар. В момента предимно следим развитието на пазара там“, е заявил в интервю за Dow Jones Newswires Герард Грюнер, изпълнителен директор на една от най-големите публични компании за имоти в Европа – холандската Corio NV, съобщи Инвестор.
Corio по-рано имаше планове за активна експанзия в България, но липса на „подходящия мениджъмънт“ и бързо нарастващите цени на имотите са довели до застой на проектите на компанията у нас, е казал Грюнер.
Иначе Corio планира големи придобивания през 2009, като се възползва от финансовата слабост на компании, които са били най-сериозно засегнати от кредитната криза, е разкрил още Грюнер. По думите му сделките ще се финансират с постъпленията от продажби на имоти, които компанията планира да направи тази година.
Corio смята да продаде френското си портфолио от офис сгради, както и по-малки обекти с търговски площи в Холандия, като първата сделка е възможно да бъде реализирана по-късно тази година или в началото на 2009 г.
Активите във Франция се оценяват на 400 млн. евро и може да бъдат продадени в пакет или поотделно.
През април Corio продаде портфолиото си от офис и индустриални площи в Холандия за 650 млн. евро. Групата планира да се фокусира върху търговския сегмент, с което отразява подхода на по-големия си френски конкурент Unibail-Rodamco.
Предстоящите придобивания най-вероятно ще бъдат в бързо развиващи се икономики като тези в Централна и Източна Европа, където компанията планира да се разшири от базата си в Турция, е уточнил Грюнер.
Холандската компания има пазарна капитализация от около 3,6 млрд. евро и е включена в индекса AEX. Нетната печалба на групата за миналата година е 802 млн. евро. Към 31 декември 83 на сто от портфолиото на Corio се формира от търговски площи, от които 42% са в Холандия, 27% - във Франция, 17% - в Италия, 8% - в Испания и 6% - в Турция. Frognews.bg

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads

ОЩЕ ПО ТЕМАТА

. 0| 4750 |20.06.2008 Китайска телевизия снима филм за България . 0| 4705 |19.06.2008 България е на четвърто място по ръст на строителството в ЕС . 1| 27225 |08.06.2008 Английски пътеводител за България пуснаха в Италия . 1| 5659 |23.05.2008 Италианският бизнес ще помага на България

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads

БЛОГОВЕ