Реклама / Ads
2| 4913 |23.09.2009 БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ

Българските застрахователи се готвят за нови правила на ЕС

.
Застрахователната директива Solvensy II (платежоспособност), която предвижда по-високи изисквания за капитал и платежоспособност, засега не притеснява сериозно българските компании, които вече са започнали да се подготвят за нейното въвеждане, показа проучване сред тях.
 

Засега те не споделят напълно страховете на колегите си от Западна Европа, които се опасяват, че може да се стигне дори до фалити. Според Данчо Данчев, изпълнителен директор на "Виктория", със сигурност ще има затруднения, но българските зестраховате виждат, че и в Европа нещата не са изгладени, има постоянни промени на правилата.

Директивата трябва да влезе в сила от 2012 г., като с нея ще се изиска по-прецизно управление на риска, повишаване на платежоспособността и създаването на единен стандарт за всички компании в Европейския съюз. Така финансовият ресурс, с който компаниите разполагат, ще се изчислява според поетия риск и при падане под тази граница ще трябва да се намеси надзорният орган. Освен това цялостният надзор над застрахователите ще е международен - някой от националните органи ще бъде председател на колегиум, който да следи дейността на компаниите.

Стоян Проданов, изпълнителен директор на "Бул инс", коментира, че е необходимо директивата да бъде съобразена не само с големите европейски компании, които по-лесно биха изпълнили изискванията, а и с такива от по-малки икономики, като България.

Данчо Данчев е на мнение, че едва ли високите изисквания ще вдигнат рязко премиите, но така или иначе по много полици те трябва да се повишат.

От "Лев инс" и "Булстрад" пък казват, че имат екипи, които подготвят въвеждането на директивата, и акционерите на компаниите едва ли биха допуснали да се стигне до фалит.

Според шефа на "Булстрад" Румен Янчев за дружествата, които са част от големи финансови групи, новите изисквания едва ли ще са проблем, а те специално ще ползват модела, изготвен от основния им акционер "Виена иншурънс груп".

Всички обаче са съгласни, че трябва да засилят управлението и преценката на риска. Това обаче означава, че ще трябва да разполагат с повече служители, обучени да преценяват вероятността за настъпване на застрахователни събития, плащане на обезщетение и риска от загуби.

Българският застрахователен пазар е силно доминиран от автомобилните полици, които представляват около 70 % от премийния приход в сектора. А точно този вид полици се сочат за доста рискови и носещи загуби в последните години заради многото катастрофи, ръста при изплащаните обезщетения и конкуренцията, която сваля цените под себестойността им.
Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 0| 5919 |10.09.2009 Застрахователи печелят клиенти с промоции и отстъпки . 0| 5187 |02.09.2009 Българските железници с нов антикризисен план . 2| 5792 |29.07.2009 Маргарита Петкова: Българските туристи са най-надеждните ни клиети . 0| 5552 |15.07.2009 Глобяват застрахователи за нелоялна конкуренция

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads
Реклама / Ads
Реклама / Ads