Реклама / Ads
0| 5918 |10.09.2009 БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ

Застрахователи печелят клиенти с промоции и отстъпки

.
Застрахователните компании масово запознаха да предлагат отстъпки и промоции, за да печелят повече клиенти. Сред най-популярните е възможността да сключите задължителната застраховка "Гражданска отговорност" и "Автокаско" в една и съща компания с сериозен бонус от 20 % намаление в цената, коментират брокери.
 

Процентът на отстъпките зависи от възрастта на автомобила. Ако колата е на не повече от 5 години, намалението ще е между 15 и 20 % в зависимост от застрахователното дружество. Ако превозното средство е на възраст между 5 и 11 години, отстъпката е около 10 %, а ако е произведено преди повече от 11 години, крайната цена за двете полици ще струва с около 5 % по-малко, обясниха застрахователи.

За да привлекат повече клиенти, дружествата предлагат и отстъпки за брой автомобили. Поощрения в цените получават и внимателните на пътя шофьори. Ако клиентът на застрахователната компания няма натрупани щети, може да получи отстъпка от 10 % за полицата "Автокаско".

Според брокери тенденцията е цената на "Автокаско" да върви надолу, а на задължителната застраховка "Гражданска отговорност" - нагоре. Очакванията са до края на годината задължителната полица да стигне до около 200 лв. Предвижда се през 2012 г. компаниите да продават вече двете застраховки като една слята.

По данни на Комисията за финансов надзор най-голям дял на пазара по общо застраховане заемат полиците "Автокаско" и "Гражданска отговорност", които образуват около 70 % от премийния приход, реализиран в сектора. Благодарение на гъвкавата си политика към клиентите, застрахователният сектор отново е на печалба, след като в края на миналата година загубите от задължителната "Гражданска отговорност" оставиха индустрията с отрицателен резултат. По данни на Комисията за финансов надзор браншът вече отчита печалба от общо 9.3 млн. лв. спрямо загуба от 2.4 млн. лв. в началото на годината. Според комисията като цяло има минимален ръст на брутните премии в общото застраховане - от 1.7 %, и силен спад в животозастраховането - цели 12.5 %.

Тенденцията на забавяне в ръста на общото застраховане и свиване на полиците живот се наблюдава още през пролетта. Председателят на Асоциацията на българските застрахователи Орлин Пенев коментира за БТА, че през тази година заради финансовата криза очаква стагнация и вероятно нулев ръст при събраните премии, като най-оптимистичната прогноза е за 5 % повишение.

Животозастраховането, което има все още малък дял от пазара в България, отчита 113 млн. лв. брутен премиен приход към момента. Най-голяма част се дължат на застраховката "Живот" и "Рента". Заради ниския си пазарен дял и ниската база най-голям скок на пазара отчитат застраховките "Кредити" и "Летателни апарати", докато при животозастраховането лидер по ръст е застраховката "Женитбена и детска застраховка".

Над 1 млрд. лв. са средствата, вложени от компаниите по общо застраховане в различни финансови инструменти от началото на годината, показва статистиката на Комисията за финансов надзор. Животозастрахователите управляват по-малък портфейл - 788 млн. лв., но разпределението на вложенията им е сходно с това на компаниите от общото застраховане.

Портфейлите на двата типа застрахователи отчитат лек ръст спрямо края на миналата година съответно от 3.5 и 6.8 %. Подобно на повечето дългосрочни институционални инвеститори и при застрахователите най-голям дял заемат инвестициите във финансови инструменти с фиксирана доходност, като облигации и депозити. В сектора на общото застраховане увеличение спрямо края на миналата година има при вложенията в акции и дялове на взаимни фондове, докато при животозастрахователите те падат с 20 %.
Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 0| 5552 |15.07.2009 Глобяват застрахователи за нелоялна конкуренция . 0| 5592 |05.06.2009 Банките удължават депозитните си промоции . 2| 7818 |26.05.2009 Рентиерите по морето закъсват за клиенти . 4| 6902 |21.04.2009 Реклами за евтини коли подвеждат клиентите

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads