Реклама / Ads
4| 6901 |21.04.2009 БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ

Реклами за евтини коли подвеждат клиентите

.
Все още българинът предпочита кола втора ръка Източник: Вяра Йовева, Frognews.bg
Често се оказва, че рекламите, които облъчват купувачите навсякъде в повечето случаи са подвеждащи.
 

Лошото е, че най-големите отстъпки обикновено са за най-ниските класове автомобили и базовите модели. За да добавиш дори и минимални екстри към базовия модел цената скача рязко, което означава, че реално промоцията е неизползваема в много от случаите.

Българските представители на една от водещите японски марки в света например са пуснали топ оферти, с които гарантират на клиентите спестяване от 5-10 000 лв.

Да разгледаме ситуацията с модел Х от въпросната компания. За базовия клас тя е предвидила 20% намаляване от предишната му цена 19 488 лв. Така колата струва 15 590 лв. Автомобилът за тези пари включва минимални екстри – 3 врати, радио-CD с 4 тонколони, 2 въздушни възглавници, автоматичен стартер и спипрачна система ABS. Всички подобрения, които освен волан и педали, са климатик и фарове за мъгла, са в по-горния клас на Х, който разбира се е и по-скъп. За него компанията също е предвидила намаление, но не 20, а 15%. Така общата сума за колата с повечето екстри е с 5 000 лв. повече от тази на базовия модел. Излиза, че купувачът е върнал на фирмата 5-те хиляди от отстъпката, които уж предварително е спестил.

Друга компания – вносител пък е предложила промоционални цени за няколко налични модела. Отстъпката обаче важи за ограничено количество автомобили до изчерпване на количествата. Често се оказва, че това са именно не особено атрактивните и желани модели, които се застояват и не се търсят, а цената им реално пада.



Реклама на коли от български всекидневник, в която важна информация, свързана с отстъпките за конкретни модели е с почти незабележими букви

Много разпространен трик за достигане на максимално ниска цена е обявяването на офертата без включено ДДС в цената, което е написано най-накрая в рекламната брошура с възможно най-дребен шрифт.

Заради финансовата криза пазарът в момента е доста свит и много от фирмите имат изостанали модели на склад, които пускат на по-евтини цени, тъй като поръчките за тях са направени преди да се усетят у нас финансовите несгоди.

Един от вносителите на немски автомобили също е направил доста голяма отстъпка от 25% за няколко модела, но отново с почти незабележим шрифт се уточнява, че става въпрос за налични модели и поръчка от чужбина с такава отстъпка не е възможно.

Васил Василев
Даниела Георгиева
Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 3| 10842 |06.04.2009 Добринище – между лукса, спокойствието и евтинията . 7| 6091 |05.03.2009 Приморско рекламира и селски туризъм . 1| 6751 |29.01.2009 „Хилтън” открива нова верига от евтини хотели . 0| 5115 |22.10.2008 FT: Дори и при финансова криза е изгодно да се рекламира

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads