Реклама / Ads
0| 6379 |31.08.2009 БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ

Благой Рагин: Слабият туристически сезон - плод на наши грешки

.
Благой Рагин Източник: Вяра Йовева
Спадът на броя на туристите у нас е резултат на серизни пропуски – недобра реклама, слабости в инфраструктура, световната криза. Въпреки това, от бранша са изпълнили поставената цел спадът да не надхвърля 7% и са постигнати с 2 % по-добри резултати.
 

Това е мнението на председателя на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА) Благой Рагин.

Според Рагин, ние няма как да сме изключение от всеобщата тенденция на намаляване на туристическия поток. И добавя, че единствена Европа без проблеми в това отношение е Турция, чиято държавна политика и програма за реагиране в условията на криза са показали , че турците могат и в условията на криза да съхранят потенциала си.

Вече се обмисля как България да бъде рекламирана като туристическа дестинация в културно-информационните центрове на страната ни в чужбина, добави Рагин. Идеята е на министъра на културата Вежди Рашидов и тя предвижда рекламирането на България в тези центрове да стане съвместно с бранша, като бизнес и държава си разделят разходите за това. В тези центрове ще се рекламира всякакъв вид туризъм, а не само културния, така че ние да стане още по разпознаваеми.

Предстои среща между Министерството на икономиката, енергетиката и туризма и Министерството на културата за уточняване на детайлите, обясни председателят на БХРА.

Според председателят на (БХРА) конкурентните на България туристически страни са използвали за реклама над 100 – 150 млн. евро - пари, които ние не можем да си позволи. Затова и идеята е с ресурсите на държавата, общините и бранша да се атакуват по-перспективни за нас пазари, каквито са Балканските страни и държавите от Централна Европа.

Благой Рагин оповести, че предстои Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация да открие в края на декември офис в Белград, съвместно с представители на бранша от Сърбия. Това е първият офис на асоциацията в чужбина, на който България гледа като на перспективен туристически пазар, където трябва повече да се работи в тази посока.
Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 0| 5341 |11.06.2009 Откриват сезона в Созопол и Черноморец . 1| 9945 |07.06.2009 Туристическият сезон в Слънчев бряг няма да пострада от кризата . 0| 5104 |04.06.2009 Слаб старт на сезона . 0| 5199 |03.06.2009 Руските туристи спасяват сезона

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads
Реклама / Ads
НАЙ-ЧЕТЕНИ
Реклама / Ads