”Лукойл България” със заплаха, че може да спре работа
Субаев вижда тази опасност заради поправки в Закона за здравето, чрез които обаче се изменя и законът за акцизите.
Промените принуждават компанията да кандидатства за нов лиценз за данъчен склад. В едномесечен срок компанията ще трябва да раздели склада си на седем отделни данъчни склада и да лицензира всеки един от тях с решение на митническите служби. Трябва да бъдат сложени и още измервателни уреди на самия нефтопровод, който започва от рафинерията и свършва в София.
В момента “Лукойл България” има един данъчен склад и тръба, по която минават продуктите. Към нея са свързани базите в Карнобат, Ветрен, Стара Загора, Пловдив, Ихтиман и “Илиянци”. За тях има издаден един лиценз за данъчен склад, а контролът е от няколко митнически управления.
"Законът поставя много кратък срок за подаване на заявки за привеждане на новите складове в съответствие и лицензиране - само един месец. Като имаме предвид сроковете, размера на необходимата работа и практическата невъзможност да ги спазим, то да, опасността да спрем работа е напълно реална", заяви Булат Субаев пред БНР.
В законовите изменения има и изискване за предоставяне на банкова гаранция от 30 млн. за всеки склад. Становището на управляващите е, че поправките ще увеличат приходите в хазната.
"Ние сме притеснени заради това, че поправката се предлага чрез законопроект, който няма нищо общо с акцизното законодателство, а е свързан с регулиране на извънредното положение и мерките за борба с коронавируса. Нашата компания е лицензиран складодържател от 2006 година. За 14 години дейността ни многократно е проверявана и никога не е имало никакви нарушения на данъчното и акцизно законодателство. Можем със сигурност да твърдим, че компанията е един от най-големите и лоялни данъкоплатци и затова нямам никакво логично обяснение защо подобни изменения се внасят в такъв спешен порядък", смята Субаев.
В позиция на "Лукойл" се казва, че за 10 г. фирмата е внесла в бюджета данъци за над 8 млрд. долара, а дружеството няма никакви нарушения на митническото, акцизното или данъчното законодателство.
""Постъпленията в бюджета не зависят от това на колко данъчни склада ще е разделена нашата инфраструктура - от самото разделение допълнително в хазната нищо няма да постъпи. И на второ място - това ще повлече огромни инвестиции и административни разходи", посочва още шефът на компанията.
Моля, подкрепете ни.