Около 60% от пътищата ще попаднат в тол таксата
"Основната цел на по-разширения обхват е това да не се допусне тежкотоварни автомобили да използват второкласна и третокласна пътна мрежа, която не е пригодена за тези тежки товари и много по-бързо ще се разрушава", уточни Ишев.
По отношение на таксите за използването на пътни съоръжения той разясни, че и в момента на Дунав мост се събират такси
Ишев даде пример с Австрия, където освен за винетка се плаща и отделно за определени съоръжения, например някои тунели. Според него е нормално да се събира отделна такса например за тунелите на Шипка и Петрохан.
"Не бих казал, че съоръженията са несигурни. Мисля, че се взимат достатъчно сериозни и адекватни мерки в последно време за тяхното привеждане в нормално експлоатационно състояние", коментира още Ясен Ишев пред БНР.
Леките коли ще започнат да ползват електронни винетки от началото на 2019-а, а от август следващата година тежкотоварните автомобили ще плащат тол такси.
Около 200 млн. лв. приходи от винетни такси са заложени в бюджета на Пътната агенция за следващата година. Други над 200 млн. лв. са планирани в републиканския бюджет от тол такси
Моля, подкрепете ни.