Реклама / Ads
0| 5447 |22.11.2022 БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ

Протеин на прах - всичко което трябва да знаете

.
Много от Вас ни задават ежедневно въпроси относно протеин на прах. Добавките на базата на протеинови прахове, използвани по-специално за приготвяне на високопротеинови шейкове, се използват все повече и предизвикват много дискусии, особено сред спортистите. Затова решихме да предложим тази статия като ръководство, за да научите всичко за протеина на прах. Какво е протеин на прах? Кога трябва да се консумират тези протеини? Как и защо да го консумираме? Кой може да консумира протеин на прах? Има ли странични ефекти от консумацията на протеинов шейк? Това са всички въпроси, на които отговаряме

Протеин на прах, какво е това?

 

Спрете погрешните схващания относно протеина на прах ! Това изобщо не е допинг. За бодибилдърите или по-общо фитнес ентусиастите, това също не е чудодеен продукт, а по-скоро добавка към диетата им, необходима за постигане на техните цели. Това е така, защото протеинът на прах е само една форма на протеин, намираща се в повечето естествени храни като месо, яйца, млечни продукти, риба или други
животински и растителни източници.

 

С други думи, Вашата диета е първостепенния източник на протеини. Протеинът може да играе различни роли в тялото Ви: той помага за изграждането на мускули, подпомага загубата на тегло и Ви помага да се възстановите по-добре. В повечето случаи протеините се използват за насърчаване на натрупването на мускулна маса. Ето защо, този тип фитнес добавки са едни от най-използваните.

 

Протеин на прах: важна хранителна добавка


Трябва да се отбележи, че конвенционалната диета може да е достатъчна, за да осигури достатъчно протеин. Въпреки това, за хора, които практикуват интензивна физическа активност като вдигане на тежести, натрупване на мускулна маса или просто нейното запазване, се изисква протеинова добавка. Това е моментът, когато се появява интересът към консумацията на протеин на прах. Всъщност по-голямата част от протеиновите прахове като суроватъчния, идват от млечните продукти. Той е много богат на незаменими аминокиселини и с ниско съдържание на мазнини и лактоза. Лесен за смилане от организма, протеин на прах се приема като хранителна добавка. Много ценен за своите антикатаболни ефекти, тази форма на протеин има основната функция за запазване на мускулната маса. Но не може да изпълнява тази роля без добре балансирана диета.

 

Защо да приемате протеин на прах?


Сигурно си задавате следния въпрос: "защо да приемам протеин на прах, ако той вече присъства в ежедневната диета с храната?". Ето някои отговори.

 

Консумирайте протеин на прах, за да разнообразите източниците му


За тялото Ви е важен, както източникът на протеин, така и дозата, която трябва да приемете през деня. Консумирането на протеин на прах Ви позволява да променяте различните си източници. Като е възможно е да се консумира протеин на прах на базата на мляко, говеждо месо, яйца или растителен произход, с различни вкусове.

 

Вземете протеин на прах за удобство


Както вече сте разбрали, въпреки че и протеиновият шейк, и пуешкото месо са източници на протеини, като спортист е доста изкушаващо да консумирате протеинови шейкове като лека закуска. Наистина не винаги е лесно да ядете пуешки гърди или пържени яйца на работното си място или в 16:00 часа за закуска. И точно
това е още една причина, поради която се препоръчва да се консумира протеин на прах: защото е много практичен и е възможно да се консумира навсякъде.

 

Полезна добавка за вегетарианци и вегани


Ако сте вегетарианец или веган, Вие се лишавате от много източници на животински протеини като месо, риба, млечни продукти... Често обаче е трудно или монотонно да разнообразите диетата си. Това е предимството на протеиновия шейк, тъй като може да се използва като добавка за компенсиране на недостатъчния протеин в тялото ви. Наистина има протеинови прахове, направени от ориз, нахут, грах, коноп
или дори соя. Въпреки това е важно да подчертаем, че протеинът на прах никога няма да замени храната, тъй като последната Ви осигурява други основни хранителни вещества като витамини, минерали и фибри, в допълнение към протеините. Един съвет: Ако все още имате възможност, изберете твърда храна!

 

Кога трябва да приемате протеин на прах?


Препоръчително е да приемате протеина на прах на няколко пъти през деня. Например веднага след интензивно физическо натоварване. Така можете да ги консумирате след всяка бодибилдинг сесия. Запомнете: протеините имат ролята да позволят по-добро възстановяване на мускулите. За максимална
ефективност препоръчваме да приемете шейка си в рамките на първия час след тренировка. Защо ? Просто защото след тренировка, по време на вашата почивка, тялото започва да търси протеини за да възстанови щетите от тренировките. Това е, което се нарича „протеинов прозорец“ или „анаболен прозорец“. И точно това
е възможност да дадете на тялото си това, от което се нуждае.

 

Какъв вид протеин на прах да избера?


В този момент вече знаете за какво е протеина на прах. Сега нека разберем какви са различните видове от тази хранителна добавка. Всъщност има протеини от мляко като суроватъчен протеин или казеин, животински протеини и растителни протеини.

 

Различните видове протеин на прах

 

Суроватката е най-използваната от любителите на силови спортове, поради доброто си съдържание на протеин (70 до 80%). Някои обаче избират по-усъвършенстваните версии като Суроватъчен хидролизат или протеинов изолат (90%).

 

Що се отнася до казеина, той също е протеин на прах от мляко. Разликата между казеина и суроватката е в скоростта на усвояване от тялото ви. Суроватката се усвоява по-лесно, докато казеинът се усвоява по-бавно от тялото ви. Ето защо някои хора са склонни да го консумират точно преди лягане.

 

За вегетарианци, които желаят да подобрят приема на протеини, има растителни протеини от ориз, соя, грах или дори коноп. Предимството на тези продукти е, че те обикновено не съдържат лактоза.

 

И накрая, има и животински протеини на базата на говеждо или яйчен. Така че нека бъде ясно, когато казваме „протеин на прах“, то това не е само суроватъчен. Най-добре е да изберете протеин на прах, който е поне 70-80% протеин. Ако не, рискувате да консумирате други хранителни вещества като въглехидрати. Въпреки това
ще трябва да насочите избора си към продуктите, предлагани в специализираните магазини и да избягвате тези, предлагани в супермаркетите или дрогериите.

 

Продукт с малко въглехидрати

 

Както може би сте разбрали, вашият протеин на прах трябва да съдържа възможно най-малко въглехидрати, за да избегнете натрупването на мазнини. В противен случай ще ви е трудно да постигнете целта си. Освен, ако не искате да напълнеете.

 

Протеин с добър вкус

 

Този критерий не трябва да бъде решаващ фактор, но е от съществено значение. Това е личен избор! Можете да изберете ванилия, шоколад, ягода и др. Най-важното е да изберете протеин на прах, който да ви задоволи
от вкусова гледна точка.

 

В Заключение

 

Както вече сте разбрали, протеиновите прахове са истински естествени протеини. Противно на общоприетото схващане, те не предизвикват странични ефекти. Често чуваме да се казва погрешно, че те могат да причинят здравословни проблеми. Това е невярно и проучванията, които са направени по темата, успяха да покажат
обратното. Обяснението е просто: тялото ви не съхранява протеини, за разлика от липидите и въглехидратите. Така че, в случай на висок прием, бъбреците директно ще елиминират излишъка. Следователно протеините, консумирани в излишък, просто ще свършат в тоалетната! Не забравяйте, че приемането на голямо количество протеин на прах няма да увеличи размера на мускулите Ви без добра тренировка. Като изберете добавка на базата на качествен протеин на прах и я консумирате в подходящото време, Вие поставяте всички шансове на своя страна да постигнете добри резултати, като подобрите натрупването на мускулна маса, както и възстановяването си.

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 0| 4410 |11.04.2022 Bet365 казино игри - всичко, което трябва да знаете за тях . 9| 5425 |04.02.2022 Асен Василев: Без допълнителни капиталови разходи инфлацията ще изяде всичко . 10| 14492 |26.11.2021 Удар по джоба: Европейците да ни дишат прахта! Водим ги с две обиколки по цена на сиренето и кашкавала . 0| 3821 |25.10.2021 Министър Бозуков: България има потенциал за разрастване производството на растителен протеин

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads