БНР рекламен агент на вестници, БНТ - на партийни кадри. Защо да плащам?
Пеперудата, прелитала от партия в партия дава акъл на евентуалните читатели по важни теми и проблеми. Обяснила също колко добре е да се возиш в джипката на бившия премиер. Женският радиоглас подробно ни запознава. След това започва да описва съдържанието на друг вестник.
Така беше във вторник сутринта. Така е всеки ден. Чудя се: БНР някаква договорка ли има с въпросните вестници, отдавна преминали в режим на прощаване с читателите, главно заради слугинажа към властта? БНР не претендираше ли да е медия със свое автентично съдържание, плод на труда на екипа на радиото? Не виждам кое налага да рекламира определени издания, а много други, които предлагат – особено интернет-медиите – доста по-интересни новини, коментари и анализи да бъдат подминавани. Може би ръководството на радиото има договорка с ръководствата на тези вестници взаимно да се рекламират? Къде е тогава конкуренцията на пазара?
След минути съм в офиса. Кафе машината жужи примамливо. Колегите са включили телевизора на сутрешния блок на БНТ. От екрана умнотии реди мъж – някога психолог в МВР, после на хубава работа в Столична община, а след това влял се в екипа на партията на Цветан Цветанов. Същият човек обяснява на зрителите и водещата кой политик какво бил казал, на кое да вярваме и на кое да не вярваме от политическите послания. Добре, който иска да гледа и слуша, но моля ви, представяйте го като лице на партия, за да сме наясно защо твърди едно или друго. Той е политик, макар и не влязъл в парламента и не е справедливо да бъде представян като експерт по нещо.
Не е ли работа на СЕМ да… Знам, че едва ли някой в БНР и БНТ ще обърне внимание на моето мнение, но реших да опитам. Нали се издържат от нашите данъци...
Методи Лачев, софтуерен инженер
Моля, подкрепете ни.