50|
9244
|05.06.2009
ГЛАСЪТ
Нож в сърцето на „сериозната” преса

Не съм Батман, а по-скоро котаракът Леополд. Това признава премиерът Сергей Станишев, сравнявайки се с героя от съветското филмче за котарака-тарикат.
Признанията премиерът прави не пред големите "сериозни" медии, както сме свикнали от години, а в интервю за „Уикенд”. На цяло фолио Станишев разкрива душата си пред зам.-главната редакторка на изданието Кристина Патрашкова.
Триумф или падение е това? Зависи от гледната точка. Сигурно е обаче, че ходът е добре обмислен и променя хода на родната вестникарска история.
„Уикенд” е лидер по тираж. Този тираж не зависи от появата или непоявата на Станишев на страниците на изданието. Началникът на БСП е този, който се е съобразил с това. Той е избрал „жълтия” първенец, обръщайки гръб на матрицата. Знакът е революционен без съмнение. С изповедта си премиерът официализира т.нар. „масови” медии и пусна „Вий жертва паднахте...” на доскорошните любимци на властта (интервю с премиера пусна и "Труд", дни след изповедта в "Уикенд"). Направи го с хладен ум и горещо сърце, слагайки точка на митовете.
Трябва да сме справедливи - „жълтите” или „масовите” вестници първи приложиха теоремата на Бил Ковач и Том Роузънстийл: осигуряване на гражданите информацията, която им е необходима, за да бъдат свободни и автономни. Запомнете я, защото тя ще досъсипе досегашните аристократи на свободното слово, които направиха не малко този термин да се изписва с кавички.
Ноам Чомски мъдро допълва: „Това, което хората искат да научат, няма да го намерят във вестниците”. Така е – има го в интернет. Този безмилостен дървояд на сериозната преса, не само в прекия смисъл на думата...
Издателите на „Уикенд” обаче трябва да са нащрек. На Станишев може да му хрумне да се сприятели с големия тираж, да се мушне под топлата завивка. Подир такива хора винаги е върволица от политически навлеци, псевдоинтелектуалци, бизнесмени на прикритие и агенти на служби с имплантирана усмивка на обветрените лица. Опасна смес от доброжелатели, с които може да се преяде по-зловещо отколкото с развалени миди... Дори повръщането не помага. Achtung!
Според специализирания руски сайт kotoblog.ru любимец на публиката е все пак котаракът Матроскин. Той пее, похапва сандивичи и е много верен приятел.
Леополд е втори - уж смирен и добродушен, но всъщност много агресивен, когато си вземе хапчетата „Озверин”...
„Сериозните” вестници вече усетиха тази особеност. Ще сбъркат жестоко, ако подминат високомерно знака на Леополд - премиера.
От „Ню Йорк таймс” признаха още преди 5 години, че интернет им е излапал 40 на сто от тиража. Не им е приятно, признават самите издатели, но още по-неприятно щяло да им бъде, ако някой друг им го бил съобщил...
След това интервю на Станишев вече нищо няма да е същото на вестникарския пазар. А ще става още по-интересно.
Ясно е, че Батман няма да се появи и всеки ще се спасява кой както може.
Frognews.bg - МедиЕн наБлюдател
Триумф или падение е това? Зависи от гледната точка. Сигурно е обаче, че ходът е добре обмислен и променя хода на родната вестникарска история.
„Уикенд” е лидер по тираж. Този тираж не зависи от появата или непоявата на Станишев на страниците на изданието. Началникът на БСП е този, който се е съобразил с това. Той е избрал „жълтия” първенец, обръщайки гръб на матрицата. Знакът е революционен без съмнение. С изповедта си премиерът официализира т.нар. „масови” медии и пусна „Вий жертва паднахте...” на доскорошните любимци на властта (интервю с премиера пусна и "Труд", дни след изповедта в "Уикенд"). Направи го с хладен ум и горещо сърце, слагайки точка на митовете.
Трябва да сме справедливи - „жълтите” или „масовите” вестници първи приложиха теоремата на Бил Ковач и Том Роузънстийл: осигуряване на гражданите информацията, която им е необходима, за да бъдат свободни и автономни. Запомнете я, защото тя ще досъсипе досегашните аристократи на свободното слово, които направиха не малко този термин да се изписва с кавички.
Ноам Чомски мъдро допълва: „Това, което хората искат да научат, няма да го намерят във вестниците”. Така е – има го в интернет. Този безмилостен дървояд на сериозната преса, не само в прекия смисъл на думата...
Издателите на „Уикенд” обаче трябва да са нащрек. На Станишев може да му хрумне да се сприятели с големия тираж, да се мушне под топлата завивка. Подир такива хора винаги е върволица от политически навлеци, псевдоинтелектуалци, бизнесмени на прикритие и агенти на служби с имплантирана усмивка на обветрените лица. Опасна смес от доброжелатели, с които може да се преяде по-зловещо отколкото с развалени миди... Дори повръщането не помага. Achtung!
Според специализирания руски сайт kotoblog.ru любимец на публиката е все пак котаракът Матроскин. Той пее, похапва сандивичи и е много верен приятел.
Леополд е втори - уж смирен и добродушен, но всъщност много агресивен, когато си вземе хапчетата „Озверин”...
„Сериозните” вестници вече усетиха тази особеност. Ще сбъркат жестоко, ако подминат високомерно знака на Леополд - премиера.
От „Ню Йорк таймс” признаха още преди 5 години, че интернет им е излапал 40 на сто от тиража. Не им е приятно, признават самите издатели, но още по-неприятно щяло да им бъде, ако някой друг им го бил съобщил...
След това интервю на Станишев вече нищо няма да е същото на вестникарския пазар. А ще става още по-интересно.
Ясно е, че Батман няма да се появи и всеки ще се спасява кой както може.
Frognews.bg - МедиЕн наБлюдател
Моля, подкрепете ни.






Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads