0|
6107
|15.02.2010
АРТ ДЖУНГЛА
Продуценти надигат глас за повече пари и време

Асоциацията на телевизионните продуценти излезе с декларация, в която настоява за широко обществено обсъждане на приетите в началото на годината промени в Закона за радиото и телевизията.
Според тези изменения за продукциите на независимите продуценти се предвиждат 12 % от годишната програма на телевизиите, което според Асоциацията не изпълнява изискванията на европейските директиви за телевизионна продукция.
Преди да бъдат приети на второ четене промените в Закона за радиото и телевизията, имаше предложение 25% от програмите на телевизиите в България да бъдат изпълнени с предавания на независими български продуценти. За това настояваха и представителите на Коалиция за България в медийната комисия на парламента.
Ппървоначално зад това предложение стояха и депутатите от управляващото мнозинство. В последствие обаче промените в медийния закон бяха приети с изискване за поне 12 % европейски произведения, създадени от независими продуценти и най-малко 50 % от общото годишно програмно време на телевизионните програми да е предназначено за европейски продукции.
Съпредседателят на парламентарната група на ГЕРБ Искра Фидосова обясни отпадането на изискването за 25 % творби на независими български продуценти с ограниченията на европейското законодателство към чисто националните елементи в медиите. Тя посочи, че се подготвя напълно нов закон за радиото и телевизията, който би трябвало да влезе в парламента до края на годината.
В разпространената днес декларация на Асоциацията на телевизионните продуценти се изразява принципно несъгласие с разпоредбата на чл. 19а от Закона за радиото и телевизията (ЗРТ), създаден със Закон за изменение и допълнение (ЗИД) на ЗРТ, обнародван в „Държавен вестник”, брой 12 от 12.02.2010 г.
“Считаме, че България като държава-членка на Европейския съюз не е транспонирала европейската директива за аудиовизуалните медийни услуги, а именно Директива 89/552/ЕИО на Европейския парламент и Съвета от 3 октомври 1989 г. за координирането на някои разпоредби, установени в действащи закони, подзаконови и административни актове на държавите членки, отнасящи се до предоставянето на аудиовизуални медийни услуги, изменена с Директива 97/36/ЕО на Европейския парламент и на Съвета от 30 юни 1997 г. и с Директива 2007/65/ЕО на Европейския парламент и на Съвета от 11 декември 2007 година. Това неизпълнение може да бъде основание за налагане на санкции на държавата”, се посочва още в декларацията.
Моля, подкрепете ни.






Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads