7|
11254
|19.05.2009
АРТ ДЖУНГЛА
Шок и ужас покрай Ларс фон Трир в Кан
Вълна от подигравки и недоволство се стовари върху "Антихрист" след неделната прожекция на филма на Лазурния бряг.
Дюдюкане, ахкане, пъшкане и иронични подвиквания са съпровождали тукашната премиера на 53-годишния датски режисьор в просторното кино „Дебюси” , съобщава Ройтерс.
Придирчивиге критици, акредитирани на фестивала винаги са си позволявали да реагират шумно по време на прожекции. Но този път смайването и недоумението им са били по-демонстративни от всякога.
„Антихрист” се очертава да стане най-обсъжданият и най-оспорван филм от конкурсната програма на феста, който свършва на 24 май.
В драмата има само двама герои. Ролите са поверени на Уилям Дефо и на Шарлот Гинзбург. Те играят семейна двойка, която се уединява в горска хижа в търсене на покой и смирение след трагичната загуба на единственото си дете.
Филмът започва със силно стилизирана в черно-бяло и заснета на бавен каданс сцена на инцидента със смъртта на детето в съпровод на космическата музика на Хендел.
В „Антихрист” Уилям Дефо е психотепаревт, който се опитва да помогне на жена си да надмогне скръбта и да спре да пие силните си успокоителни. Героинята на Гинсбург обаче губи контрол над чувствата си. Тя подлага себе си и съпруга си на сексуални терзания, чиийто гледки предизвикаха критиците за сравнения с хард-порно индустрията.
Насмешливо кикотене и саркастични ръкопляскания са съпровождали сексуалните сцени между Дефо и Гинзбург.
Шепа зрители в препълнената зала са се опитали да изразят одобрението си при появата на надписа, че Ларс фон Трир посвещава филма си на тачения руски режисьор Андрей Тарковски. Но дюдюкането на финала е заглушило аплодисментите.
Фон Трир завоюва „Златната палма” с „Танцьорка в мрака” през 2000 г., но сегашната реакция подсказва, че критиците и зрителите този път са готови да разкъсат режисьора не на последно място и заради внушенията, че този свят е създаден не от Бог, а от сатаната.
Един американски журналист дори нарече „Антихрист” оскърбителен филм и изказа недоумението си от включването му в конкурсната програма на фестивала в Кан. Специалистите отчитат високото качество на показаните до средата на форума филми.
Британците Андреа Арнолд с „Аквариум” и Кен Лоуч с „В търсене на Кантона”, французинът Франсоа Одиар с „Пророк”, новозеландката Джейн Кемпиън с „Бляскавият ангел”, американският режисьор от тайвански произход Анг Лий с „Превземането на Уудсток” получиха много добър прием на Лазурния браг. Дори коментатори, разочаровани от отсъствието на американските мейджър компании признават, че някои от режисьорските постижения тази година са впечатляващи.
„Антихрист” е оценен като неочаквано скандален и като неуместна провокация на фона на струпването на престижни кинозаглавия в Кан.
Самият Ларс фон Трир обаче е отбелязал в режисьорските си бележки, че работата над „Антихрист” е била нещо като терапия, която му е помогнала да се спаси от две годишна дълбока депресия.
Той намеква, че сам Господ сякаш му е нашепвал как да продължи и смята филма за най-важната стъпка в кариерата си до сега.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads