Реклама / Ads
2| 2748 |27.01.2022 НОВИНИ

Гроздан Караджов: Проектът за тунел под Шипка не е спиран

.
Гроздан Караджов
Проектът за тунел под Шипка не е спиран, очаква се избраната фирма изпълнител да потвърди писмено офертата си и да бъде сключен договорът. Това обяви в Габрово министърът на регионалното развитие Гроздан Караджов по време на дискусия за бъдещето на проекта.
 

Офертата на изпълнителя е на стойност 358 милиона лева - за техническо проектиране и строителство, като се очаква в утрешния ден да бъде потвърдена писмено, поясни министър Караджов.

 

"Макар и неформално, по телефона имаме потвърждение от фирмата-изпълнител, че потвърждава офертата си, така че този проект се строи. Следващите осем месеца изпълнителят ще проектира и три години и половина строеж, както е по оферта".

Така министърът отговори на опасенията, че тунелът ще бъде върнат за ново проектиране и ще се забави с години, което беше разтълкувано като замразяване на проекта.

 

Напротив, обясни той, тунелът през Балкана е една от трите мащабни инвестиции, включени в Оперативната програма "Транспортна свързаност 2021-2027 г." и има готовност изпълнението му да започне.

Според условията на програмата проектите трябва да бъдат съфинансирани от държавата.

 

В бюджета за 2022 г. е предвидена сума за ново строителство, като в нея са включени три проекта, както и участъци от АМ "Хемус" и скоростния път Видин - Ботевград, посочи министърът, цитиран от БНР.

 

Той потвърди възможността, лансирана на срещата от бившия вицепремиер и настоящ депутат на ГЕРБ от Габрово Томислав Дончев още тази година държавата да отпусне авансово финансиране за проекта, което после да бъде компенсирано с европейските средства. Така реалистичният срок за завършване на съоръжението е 4 години.

 

Проектите за тунел под Шипка са от средата на 90-те години. Дължината на двулентовото съоръжение под Балкана е 3 км. и 200 метра – най-дългият шосеен тунел у нас. В обхвата на проекта има още четири по-къси тунела.

Цялостното инфраструктурно решение включва и изграждането на мостове и подлез.

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 6| 3904 |24.01.2022 Министър Караджов: Никога не е било възможно „Хемус” да се построи до 2024 г. . 1| 4301 |13.01.2022 Гроздан Караджов: Може да се изгради скоростен път от Гюешево до Дупница . 3| 2988 |13.01.2022 Гроздан Караджов: АМ ”Хемус” може да е готова през 2027 г., ако няма обжалвания . 1| 3434 |07.01.2022 Министър Караджов: НС трябва да се произнесе по казуса с АМ ”Хемус”

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads
Реклама / Ads
Реклама / Ads