1|
5485
|12.06.2013
НОВИНИ
45% повече приходи от синя и зелена зона

С 45,22% са се увеличили приходите на „Център за градска мобилност” от паркиране на синя и зелена зона в столицата за първото четиримесечие на 2013 г., сравнено с 2012 г. На първо място това се дължи на по-големия брой паркоместа, след това на увеличената цена на услугата и на трето място заради засиления контрол.
Това каза Румяна Милова, директор на дирекция „Паркиране и мобилност” към Центъра за градска мобилност, на брифинг за отчет на дейността през първото четиримесечие от годината. Приходите за 2013 г. до този момент са с над 2 млн. лв. повече от 2012 г.
Статистика, извършена на базата на пуснатите есемеси, показва, че с 25% е намаляло паркирането на синя зона, което е подобрило достъпа до обществено значимите сгради.
Принудително задържаните нарушители с тип скоба, както и броят на принудително преместваните автомобили заради неправилно паркране в столицата е намалял. „Гражданите се съобразяват все повече с новите правила, така че броят на санкционираните е по-малък. Част от гражданите са санкционирани в следствие на грешка при изпращането на есемес”, каза Милова. По-малко са вдигнатите коли с паяк заради новата наредба, според която нарушителите се репартират в края на работния ден, както и се уведомяват чрез есемес при превишено време.
По-малко са и колите, които използват служебен абонамент, показва още статистиката. През 2012 г. за първото четиримесечие те са 1387, за 2013 г. – 1198. Като причина Милова изтъкна отново повишената цена, но сега има повече свободни места за гражданите.
Работи се и в посока подобряване на услугите като информираме гражданите, които не са запознати с правилата. Служителите, налагащи санкции, постоянно са обучавани да бъдат толеранти и в същото време стриктни, заяви още Милова. Тя обърна внимание на т. нар. горещи точки, като приоритетни са кръстовищата и маршрутите на градския транспорт, затруднени от другите участници в движението. Към всяка община се спираме на 3-4 такива, тъй като капацитетът ни не позволява да покрием повече, каза директорът на „Паркиране и мобилност”.
От утре гражданите могат да подават електронно заявление за издаване на електронна карта за пътуване в градския транспорт. От сайта на Центъра за градска мобилност може да се заяви в бюрото на кой офис желаете да я получите, каза Симеон Арнаудов, изпълнителен директор на Центъра за градска мобилност.
Това е нова услуга, която ще намали времето на престой за получаване на електронната карта на гишетата и не е свързана с покачване на цените, коментира той. Приходите от продажба на карти и билети са се увеличили спрямо миналата година, отчете още Арнаудов.
Моля, подкрепете ни.






Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads