Реклама / Ads
2| 4248 |03.05.2019 НОВИНИ

68% от българите са за намеса на държавата при риск за детето

.
Почти две трети от българите смятат, че държавата трябва да се намеси, когато за децата има риск и не се полагат необходимите грижи. Това съобщи в ”Още от деня” социологът Радостина Ангелова от ”Глобал Метрикс”.
 

Ангелова посочи, че за първи път се отчита толкова голям обществен интерес към публични политики и особено към тези за децата. У обществото има силно очакване държавата да има участие, а зад страховете стои недоверие към работата на институциите, които са натоварени с реализирането на тези политики.

 

Според Ангелова е важно диалогът по бъдещата Стратегия за децата, чието разработване беше спряно от премиера Бойко Борисов трябва да продължи.

Диалогът трябва да е по-конкретен и по-същество. Освен това институциите с работата и контролните си механизми трябва да гарантират качеството на публичните политики. Те трябва да повишат доверието и да спечелят гражданите на своя страна, каза социологът.

 

Проучването показва, че 68% са за участие на държавата.

 

78 на сто от запитаните смятат, че при сериозни физически наказания и нараняване на детето държавата трябва да се намеси със санкции. При по-леки форми на насилие като обиди 28% не намират нужда от участие на институциите.

 

Анкетираните се различават по това какви мерки трябва да се вземат в този случай, като най-много хора (37%) предпочитат държавата да осигурява подкрепа на семействата, както и консултации, така че родителите да могат да разберат проблема с насилието върху своите деца.

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 2| 5783 |03.05.2019 Държавата губи църквата с Христос, изобразен в ракета . 3| 3914 |01.05.2019 Румен Радев: Трудът на българите е недооценен . 2| 4276 |26.04.2019 Говорителят на ЦИК: Невъзможна е интернет намеса в изборните резултати

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads
Реклама / Ads
НАЙ-ЧЕТЕНИ
Реклама / Ads