Анализ на удовлетвореността и резултатността от проведените промоционални прояви от ИАНМСП

Към настоящия момент от проведеното проучване в ИАНМСП са постъпили 230 отговора от общо 186 фирми (надвишеният брой на отговорите спрямо фирмите се дължи на участието на дадено предприятие в повече от една проява) за постигнатите реални икономически резултати в следствие на участието им в организирани от ИАНМСП международни прояви през последните 9 месеца.
Компаниите коментират, че с участието си в тези събития те са успели да привлекат интереса на чуждестранни партньори, да спечелят повече международна популярност и в резултат на това да сключат успешни договори за износ.
Спрямо проведеното проучване сред анкетираните участници, се доказва, че организираните международни панаири, изложения и прояви от ИАНМСП са от значителна стойност за успешното реализиране на връзки и контакти с трайни търговски партньори, които ще спомогнат за бъдещото им сътрудничество.
В подкрепа на горното твърдение е приложима следната графична таблица:
Спрямо информацията отразена в графиката лесно може да се види в каква степен и форма на съвместна дейност българските и чуждестранни предприятия и инвеститори осъществяват търговски обмен. Значително по-голям е делът на „Износ“ осъществен с подкрепата на „Нови чуждестранни партньори“ и с „Традиционни чуждестранни партньори“, а „Вносът“, „Лицензът“, организирането на „Смесено предприятие“, „Франчайзингът“ или „Други“ видове партньорство представляват в пъти по-малък дял от осъществения търговски обмен в рамките на проведените прояви.
Индикатор за въздействието от участието в международни прояви, организирани от ИАНМСП е броят на сключените договори, като се използват данни за сключените договори от информационни карти предоставени на период от 9 месеца. Извадката в случая включва данни предоставени от 186 фирми, участвали в типа прояви Изложения и панаири, които отчитат 365 сключени договора.
Не всички фирми от извадката съобщават за сключени договори за износ. От наличната информация, изведеният резултат от проведените срещи и сключени договори с обща стойност на реализирания нов износ след участие в събитие е както следва:
Прави впечатление, че сключените договори са предимно в диапазона до 50 000,00 лева, а всички останали категории са със значително по-ниски стойности.
Настоящият анализ има за цел да предостави обобщена информация за въздействието върху конкурентоспособността и устойчивостта на МСП към икономическата среда, вследствие на участие в промоционални прояви организирани от ИАНМСП.
Моля, подкрепете ни.





