Реклама / Ads
0| 2954 |19.05.2023 НОВИНИ

Богдан Милчев: След всеки тежък пътен инцидент институциите оправдават своето безсилие чрез закона

.
Източник: БГНЕС
Какво се случва в обществото ни? Чия е отговорността за войната на пътя? Какви мерки трябва да вземе спешно държавата? Къде са българското семейство и институциите?
 

Тези въпроси коментира пред БНР бившият шеф на КАТ Богдан Милчев – настоящ директор на Института за пътна безопасност.

 

"Ние от Института за пътна безопасност сме идентифицирали 3 основни проблема. И ако не въздействаме върху трите проблема едновременно, няма да получим положителен резултат. Налице са организационно-структурни проблеми. Виждаме след всеки тежък инцидент, че институциите – в лицето на МВР, Министерството на транспорта и Регионалното министерство – оправдават своето безсилие и лоша организация на работа чрез закона. Че законът не им е достатъчно добър, че наказанията са им малки... те не искат да променят организацията си на работа", заяви бившият шеф на КАТ.

 

По думите му вторият проблем, който е бил констатиран от Института за пътна безопасност, е корупцията.

 

"Ако ние не се справим с корупцията на най-ниските нива, което е раздула с цялата транспортна система, никога няма да постигнем положителен резултат, ако ще да ги разстрелваме нарушителите", категоричен бе Милчев.

 

Според него на трето място трябва да се направят съответните законодателни промени.

 

"Но не в посока да наказваме повече шофьорите. Имаме нужда от изцяло ново разбиране за пътната ни безопасност, което от 2000 г. европейските страни започнаха да го прилагат. А то е, че отговорността за състоянието на безопасността за движение по пътищата се носи от доставчика на транспортната система, сиреч от държавните институции, които я доставят. Това означава, че те трябва да работят като една система отделните елементи (министерства). Затова, ако ние създадем ново законодателство, което да изповядва тази философия, тогава вече ще можем да търсим и отговорности върху доставчика, че той не се справя с безопасността", каза още той.

 

Богдан Милчев подчерта, че във всички закони е необходимо да се направят промени – и то едновременно. От Института за пътна безопасност от 2020 година подготвят Пътна карта, с която политиците са запознати: "Тежкият проблем е, че политиците се правят, че няма такава пътна карта, въпреки че ние сме им я представили, защото чрез тази Пътна карта ние ще дадем прозрачност за дейността на институциите и корупцията ще бъде ограничена", отбеляза бившият шеф на КАТ.

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 5| 3571 |19.05.2023 На първо четене в НС: Механизмът за разследване на главния прокурор е факт . 4| 3575 |19.05.2023 Скандал в НС след изказване на Божанков. Обвини БСП и "Възраждане" в саботаж на съдебната реформа . 3| 2918 |19.05.2023 Механизмът за разследване на главния прокурор официално влезе в НС . 0| 3039 |19.05.2023 Млад мъж загина, а две деца са в болница след тежко ПТП край Лозен

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads