1|
5092
|06.02.2015
НОВИНИ
Дончев: Пораженията от климат и от човешка глупост са различно нещо

Има дестницаии, при които сме изчислявали, че ако плащаме за таксиметров превоз на пътниците вместо железопътен, ще излезе по-евтино, заяви по БТВ вицепремиерът Томислав Дончев. Има и нови влакове, но все още неплатени, но има и много неподдържани. Като резултат от лошото състояние на железниците, по-голям пътникопоток отива при автобусния транспорт, което не е добре и от екологична гл.т., посочи той.
Ако можете от София до Бургас да стигате за 3 часа при по-евтини билети, сигурно ще предпочетете това, каза Дончев. Поуката е, че реформите няма как да се приемат с аплодисменти от всички. Грешката в конкретния случай беше, че всичко стана много внезапно, отчете вицепремиерът. Амбицията на министър Московски е реформата да продължи в малко по-диалогичен режим.
За пороите той каза, че най-тежкото е, че загиват хора, другото се възстановява. В България бедствията не са от последните две седмици, но трябва да разграничим пораженията от климата и пораженията от човешката глупост. Факт е, че природата е различна, трябва да сме готови за променените условия. Тук идва въпросът за инфраструктурата, за отводняване на речните корита, за канализацията. Характеристиката на изваляванията се промени; температурните амплитуди са интензивни, изреди той. Стигаме и до горите; обемът на гората се повишава, но възрастта й пада; залесителни мероприятия има, увери Дончев. Младата гора няма същия капацитет да спира водата.
Стигаме до превенцията, каза Дончев. Само преди няколко години нямаше да има чували с пясък, нямаше да има система за реакция. Институциите трябва да си съдействат в реално време, посочи той.
За пороите той каза, че най-тежкото е, че загиват хора, другото се възстановява. В България бедствията не са от последните две седмици, но трябва да разграничим пораженията от климата и пораженията от човешката глупост. Факт е, че природата е различна, трябва да сме готови за променените условия. Тук идва въпросът за инфраструктурата, за отводняване на речните корита, за канализацията. Характеристиката на изваляванията се промени; температурните амплитуди са интензивни, изреди той. Стигаме и до горите; обемът на гората се повишава, но възрастта й пада; залесителни мероприятия има, увери Дончев. Младата гора няма същия капацитет да спира водата.
Стигаме до превенцията, каза Дончев. Само преди няколко години нямаше да има чували с пясък, нямаше да има система за реакция. Институциите трябва да си съдействат в реално време, посочи той.
Моля, подкрепете ни.






Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads