Експерти за шофьорските изпити: Мерките срещу войната по пътищата не дават резултат
Някои от предложенията са изпитът да не е на автомобила, на който са провеждани учебните часове, повече кормуване и по-малко теория, държавата да купи автомобили, оборудвани с камери и компютър за целите на изпита, както и по време на изпита инструкторът да не присъства в автомобила.
Пред БНТ мнение споделиха инж. Емил Панчев, председател на Съюза на българските автомобилисти и Калин Бенчев, автомобилен състезател.
Снимка: Инж. Емил Панчев и Калин Бенчев
Емил Панчев каза, че приветства всяка промяна, която води до по-добър контрол, за да не се допуска купуване на шофьорски книжки. През последните години тази практика намаля, въведоха се по-съвременни форми, които не дават да се случва корупцията. Има обаче неща, които ме смущават - има традиции в системата как се изпитва, тези неща трябва да се въвеждат след практически експеримент, тъй като е много сериозна промяната в правилата за изпит.
Калин Бенчев допълни, че изпит в различен автомобил от обучението е проблем, тъй като има съществени разлики в най-елементарни неща при шофирането, което може да стресира изпитваните.
Снимка: Алекси Стратиев и Йонко Иванов
„Нещата не са добри. Вземат се мерки да се намалят жертвите на пътя, но явно те не са ефективни, защото тази година загиналите ще бъдат повече от миналата.“
Това каза пред бТВ експертът по пътна безопасност и бивш началник на КАТ Алекси Стратиев, който заедно с Йонко Иванов от Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка коментираха предлаганите промени.
"Не мисля, че новите правила за шофьорските книжки са радикална мярка, която да спре корупцията. За мен цялата процедура трябва да се изнесе от Министерството на транспорта. Всичките дейности в министерството предразполагат за корупция", разкри Стратиев.
"Ние твърдим, че само с два часа при нас няма как да се обучат младите шофьори. Тук трябва да се намесят и родителите, и държавата, всички като общество. Младите шофьори попадат в една лоша среда, където слушат как някой за три часа и половина е стигнал до Слънчака, гледа как баща му се прави на майстор. Всичко това трябва да се промени, но в момента имаме чиновници, които са с мислене отпреди 20 години. Не учим учениците и ставаме проводници на корупцията. Всички ние създаваме тези убийци на пътя. Трябва да има увеличаване на часовете по практика. В нашата програма е предложено да се завишат часовете по автомагистрала, извънградско шофиране и шофиране в тъмната част на деня", заяви Иванов.
Моля, подкрепете ни.