0|
4929
|28.01.2010
НОВИНИ
Евробарометър: Българинът - все по-умерен песимист
Своеобразната „криза” в обществените нагласи от началото на 2009 година изглежда преодоляна и през есента българското обществено мнение е умерено в очакванията си. Това показват резултатите от изследването на Евробарометър 72, съобщават от пресслужбата на ЕК в България.
Тенденциите към стабилизиране на обществените нагласи се наблюдават още през пролетта на миналата година констатира проучването. Отчетените тогава резултати са първите индикации за преодоляване на дълбокия песимизъм, породен от спирането на доставките на природен газ към страната, замразяването на финансирането за България по някои европейски програми, както и първите по-сериозни отражения на световната икономическа криза върху живота на българина.
Факт е, че българското общество продължава да поддържа традиционното си положително отношение по въпросите свързани с Европейския съюз и неговите политики. Европейският съюз все още служи за пример на България що се отнася до функциониране на институциите, икономически просперитет и стандарт на живот.
В същото време българите продължават да усещат негативните последици от световната финансова и икономическа криза. В ситуация на увеличаваща се безработица и висока междуфирмена задлъжнялост, нагласите и очакванията свързани с икономическата ситуация и трудовите пазари остават песимистични.
Сигналите за край на икономическата криза на този етап оказват своето влияние основно върху очакванията на българите за европейската и световната икономика, но не и върху очакванията за националната икономика.
Положителните тенденции в общественото мнение към посочения период 29 октомври – 5 ноември 2009, са свързани основно с повишеното доверие към основните национални политически институции – правителство и парламент.
Тези тенденции се свързват преди всичко с усещането за промяна в статуквото и наличие на политическа алтернатива за управлението на страната след парламентарните избори през лятото на 2009 година.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads