14|
7496
|16.06.2016
НОВИНИ
Ген. Атанасов: Кадровата политика в МВР е кадрова търговия
Според член 105, ал. 2 от Конституцията на РБ България, правомощията и отговорността за опазването на обществения ред и борбата с престъпността е на Правителството. Обществените нагласи показват недоверие на хората в способността на властта да се справи с тези предизвикателства. Основните причини, които ние от ДСБ виждаме за неефективността на МВР са некомпетентност и зависимост на системата, каза ген. А. Атанасов.
На пресконференция ген. Атанас Атанасов представи позициятана на ДСБ, според която те са обусловени от наличието на следните конкретни проблеми;
1. Хронично недофинансиране, непрекъснатото търсене на финансови резерви за сметка на социалните придобивки на служителите в МВР. Системата има нужда от пари – на първо място за нормално оборудване, още по – добре за модерно , както и за стимулиране на служителите в зависимост от постигнатите от тях резултати.
2. Сгрешено разположение на силите на системата с оглед на оперативната обстановка. На лице е оголване на големи територии и успоредно с това имаме струпване на сили в определени точки, което се случва без критерии.
3. Порочната кадрова политика, която е превърната в кадрова търговия. Това води незабавно до два отрицатели ефекта :
Назначаване на възлови постове на зависими служители, които прикриват извършени нарушения и престъпления.
Демотивация на честните, съвестните и доказани професионалисти поради факта, че работата им, събираната от тях информация за олигарси и криминални кръгове се търгува от зависимите им началници.
Неизпълнението на Закона, чрез заобикалянето му , относно въведения принцип на „конкурсно начало“ на израстване в кариерата също допринася за тази демотивация. Ярък пример за това е дългият период от време, в който „временно назначени“ началници стоят на ключови позиции в системата. С други думи „временните” назначения всъщност са на „послушковци”.
4.Следващият изключително важен недъг на системата, с огромно значение за обществения интерес е разследването. Тази дейност в МВР е тежко неглижирана. Тук трябва да е силата на системата на МВР, защото липсата на резултати обезсмисля дейността му. Наблюдаваме слаба квалификация, липса на обучение, включително и на местата, където не работят други схеми.
5.Друг сериозен фактор са незаконосъобразните споразумения, водещи до размиване на границата между оперативните служби и прокуратура, което я превръща в специална служба, без парламентарен контрол.
6.Не на последно място отсъствие на политическа воля за справяне с корупционни практики в самата система на МВР.
В заключение, подчертаваме , че нищо от гореизброените изключително съществени проблеми не получи адекватно разрешаване чрез предложения ЗИД на ЗМВР.
1. Хронично недофинансиране, непрекъснатото търсене на финансови резерви за сметка на социалните придобивки на служителите в МВР. Системата има нужда от пари – на първо място за нормално оборудване, още по – добре за модерно , както и за стимулиране на служителите в зависимост от постигнатите от тях резултати.
2. Сгрешено разположение на силите на системата с оглед на оперативната обстановка. На лице е оголване на големи територии и успоредно с това имаме струпване на сили в определени точки, което се случва без критерии.
3. Порочната кадрова политика, която е превърната в кадрова търговия. Това води незабавно до два отрицатели ефекта :
Назначаване на възлови постове на зависими служители, които прикриват извършени нарушения и престъпления.
Демотивация на честните, съвестните и доказани професионалисти поради факта, че работата им, събираната от тях информация за олигарси и криминални кръгове се търгува от зависимите им началници.
Неизпълнението на Закона, чрез заобикалянето му , относно въведения принцип на „конкурсно начало“ на израстване в кариерата също допринася за тази демотивация. Ярък пример за това е дългият период от време, в който „временно назначени“ началници стоят на ключови позиции в системата. С други думи „временните” назначения всъщност са на „послушковци”.
4.Следващият изключително важен недъг на системата, с огромно значение за обществения интерес е разследването. Тази дейност в МВР е тежко неглижирана. Тук трябва да е силата на системата на МВР, защото липсата на резултати обезсмисля дейността му. Наблюдаваме слаба квалификация, липса на обучение, включително и на местата, където не работят други схеми.
5.Друг сериозен фактор са незаконосъобразните споразумения, водещи до размиване на границата между оперативните служби и прокуратура, което я превръща в специална служба, без парламентарен контрол.
6.Не на последно място отсъствие на политическа воля за справяне с корупционни практики в самата система на МВР.
В заключение, подчертаваме , че нищо от гореизброените изключително съществени проблеми не получи адекватно разрешаване чрез предложения ЗИД на ЗМВР.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads