8|
6389
|29.08.2012
НОВИНИ
Генерални репетиции в тунелите на метрото
Разписанието на метрото изглежда да се е побъркало. Таймерите, отчитащи след колко време ще дойде следващото влакче, показват или 00.00 или нереално много или малко оставащи минути. А метрото е вече на спирката.
Това се налага защото влакчетата на софийското метро плавно и без усилие вече катерят стръмния хълм на бул. "Черни връх". От няколко дни мотрисите, които возят пътници по стария лъч, продължават и по новия маршрут, като спират празни на всяка нова станция.
Това се прави, за да се напасне бъдещото разписание, тъй като пробегът на всяка композиция става двоен. От 31 август обаче по релсите ще се "търкалят" повече влакове и столичани ще чакат по-малко по пероните.
Заради големия наклон на бул. "Черни връх" метрото слиза на 24 м под земята при станция "Джеймс Баучър". "Пътниците няма да усещат изкачването и спускането по хълма, защото наклонът е както се изисква по норматив до 4%", обясни шефът на "Метрополитен" Стоян Братоев, съобщава в. "Труд".
Гарата е строена по открит способ на два етапа, за да не бъде затворен за движение булевардът над нея. Заедно със станцията са изградени и два подземни паркинга на 3 и 4 етажа с места за 620 коли. Буферните гаражи ще заработят след откриването на метрото в присъствието на шефа на Европейската комисия Жозе Барозу. За паркиране в тях няма да се плаща първите 2 часа, а след това таксата е 50 ст. на час.
Пластика от неръждаема стомана като символ на Европейския съюз ще е акцентът на новата гара "Европейски съюз" до хотел "Хемус". Тя представлява постамент, върху който е монтирано художествено изображение на еврото. Пластиката ще бъде открита от Барозу и Бойко Борисов в петък.
Носещата конструкция на северната част на станция "Европейски съюз" е построена още през 80-те години на миналия век. Южната част на гарата е чисто нова, заедно с цялото оборудване и вътрешно обзавеждане. Дизайнът на станцията е дело на архитектите Фарид и Елена Пактиавал.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads