Хаос с марка "БДЖ": Частна компания иска да вози пътници по жп линията София – Бургас

Припомняме, че до обявяването на пазарната консултация се стигна, след като в края на март кабинетът „Денков“ упълномощи транспортния министър Георги Гвоздейков да проведе търг и да избере следващия жп превозвач.
Пловдивската компания е подала документацията си на 20 май, като тя е подписана от управителя Пенко Несторов. Посочва се, че обхватът на интерес не включва всички линии в България, а само отделни регионални, в случая – София – Пловдив – Стара Загора – Бургас.
„Пимк Рейл Експрес“ е посочила и прогнозен период, в който може да стартира извършването на дейността, а именно – 14 декември 2025 г. като в скоби е посочено, че тази дата се отнася за стартирането на регулярна услуга и е съобразена с изискването на чл. 31, ал. 4 от ЗЖТ, което гласи, че
„Заявителят на инфраструктурен капацитет по определен маршрут уведомява за планираната услуга Национална компания "Железопътна инфраструктура" и Изпълнителна агенция "Железопътна администрация" не по-късно от 18 месеца преди влизането в сила на работното разписание, за което се отнася подаденото искане за капацитет.
Изпълнителна агенция "Железопътна администрация" уведомява в срок до 10 дни всеки компетентен орган, който е възложил обществени услуги за железопътен превоз на пътници по този маршрут, както и всяко железопътно предприятие, изпълняващо договор за обществени услуги за железопътен превоз по маршрута на планираната услуга.“
Компанията има намерение да експлоатира жп магистралата с експресни влакове. Прогнозният брой чифт влакове, които е заявила, са 3, като пътникоместата средно на влак са 180.
Припомняме, че още миналата година, когато стана ясно, че компанията е получила лиценз за превоз на пътници, редица експерти бяха на мнение, че жп мрежата ще бъде поделена между частната компания, която ще оперира доходоносните отсечки, и държавата "БДЖ – Пътнически превози", за която ще останат по-малко предпочитаните от пътниците.
Друг важен момент в избраната от „Пимк“ линия е това, че част от нея в момента се модернизира с евросредства, а след като дейностите приключат, скоростта ще може да бъде до 160 км/ч. Модернизацията обаче може да доведе до известни затруднения за компанията, особено ако не приключи в срок до 2027 г., отбелязва Economic.bg.
Моля, подкрепете ни.





