Йонко Иванов: Разделянето на Закона за движение по пътищата е политически инат
Санкциите обаче няма да спрат войната на пътя и няма да спасят човешки животи, смятат експертите.
"Вината за огромния брой загинали вследствие на катастрофи у нас не е само в шофьорите, тя е в институциите. След като глобите за пореден път бяха увеличени не видяхме никаква промяна в статистиката с жертвите. Никой не акцентира на най-важното, а именно, че е необходимо обучение през целия живот или т.нар. фазово обучение, което се въвежда от манталитета на децата още в най-ранна детска възраст", посочи пред Bulgaria ON AIR автоинструкторът Йонко Иванов.
Той бе категоричен, че новите промени и разделянето на Закона за движение по пътищата представляват, по думите му, един политически инат.
"Всичко, което засяга такива важни тематики трябва да бъде обсъждано с експертите в дадената област. Това обаче не се случва. Също така един закон трябва да бъде ясен точен и достъпен за неговите потребители. Нито едно от тези условия не е изпълнено в трите части на механично разделените закони за движение по пътищата", подчерта Иванов.
За разделяне на Закона за движение по пътищата се говори от няколко години. Причината за това е, че сега действащият е най-променяният в нормативната база. Предстои категоризиране на нарушенията и при 3 по-тежки такива в рамките на 2 години, за да вземем книжката си, ще трябва да се явим отново на шофьорски изпит. Скачат и глобите на пътя, а дистанцията освен повод за внимание ще стане и повод за съставяне на актове.
Експертът по пътна безопасност Диана Русинова коментира, че е недопустимо глобата за шофиране без винетка да бъде в размер на 400 лв., а за минаване на червен светофар 150 лв., тъй като второто е много по-опасно и застрашава човешки животи.
"След като има толкова жертви това означава, че има нещо много сбъркано в системата. Нужно е да сменим изцяло подхода, за да намерим верния път и да сведем броя на загиналите до абсолютния минимум", допълни тя.
Моля, подкрепете ни.