0|
4110
|09.08.2016
НОВИНИ
КЗП е издала над 100 акта за нарушения по морето
Комисията за защита на потребителите е издала над 100 акта за нарушения в търговските обекти по морето от началото на летния сезон - това съобщи председателят на комисията Димитър Маргаритов. По думите му на фона на направените над 2000 проверки се очертава тенденция за намаляване на нарушенията, които търговците правят.
До момента няма драстични случаи на потребители, които са били подведени или измамени от туроператор във връзка с организирането на лятната почивка, допълни Маргаритов пред Дарик.
"Най-чувствителната тема в момента е ситуацията в Турция и това, което произтича от нея, защото се задават много въпроси - на лице ли са форсмажорни обстоятелства, които да осуетят пътуването. Има информация от турската държава, че всички места за настаняване и всички туристически комплекси, както и всички полети, са в редовен режим, т.е. не би трябвало да има някакви проблеми. От друга страна, хората основателно се притесняват, защото все пак очевидно има някакви източници на напрежение", обясни Маргаритов.
"Все пак смятам, че въпросите могат да бъдат решени цивилизовано и нормално - ако турист се откаже от едно такова организирано пътуване, туроператорът, в случай че не е предвидил в договора да му удържи някаква неустойка, трябва да върне парите на потребителя, а най-добрият начин е да се предложат алтернативни дестинации и все пак пътуването да се осъществи", допълни той.
"Най-чувствителната тема в момента е ситуацията в Турция и това, което произтича от нея, защото се задават много въпроси - на лице ли са форсмажорни обстоятелства, които да осуетят пътуването. Има информация от турската държава, че всички места за настаняване и всички туристически комплекси, както и всички полети, са в редовен режим, т.е. не би трябвало да има някакви проблеми. От друга страна, хората основателно се притесняват, защото все пак очевидно има някакви източници на напрежение", обясни Маргаритов.
"Все пак смятам, че въпросите могат да бъдат решени цивилизовано и нормално - ако турист се откаже от едно такова организирано пътуване, туроператорът, в случай че не е предвидил в договора да му удържи някаква неустойка, трябва да върне парите на потребителя, а най-добрият начин е да се предложат алтернативни дестинации и все пак пътуването да се осъществи", допълни той.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads