20|
8069
|31.08.2012
НОВИНИ
Лъснаха центъра за Барозу, днес е големият ден
Общината преобрази за един ден София. Улиците в центъра се запениха от почистващ препарат. Ударно се сменяха крушките на уличното осветление, пренареждаха се жълти павета, екипи на "Екоравновесие" изловиха скоростно кучетата. И всичко, за да впечатлим шефа на Европейската комисия Жозе Мануел Барозу.
Гостът пристигна късно снощи за откриването на втория лъч на подземната железница, който беше изграден с европари. Шефът на ЕК ще посети метростанциите "Сердика", "Лъвов мост", "НДК" и "Европейски съюз", където ще бъде открит паметник със знака на ЕС.
Само за 12 минути метрото ще прекосява София от кв. „Надежда” до бул. „Черни връх” от днес. Разстоянието от кв. „Лозенец” до центъра пък ще се взима само за 5 минути.
Новият участък от метрото е дълъг 11 км и има същия брой станции - „Ломско шосе”, „Бели Дунав”, „Надежда”, „Хан Кубрат”, „Кн. Мария Луиза”, „Централна гара”, „Лъвов мост”, „Сердика”, „НДК”, „ЕС”, „Джеймс Баучер”.
Всички имат асансьори за хора с увреждания по един или два апарата за билети. Както и при първия лъч, новите станции са с различен дизайн. GSM-ите обаче ще имат обхват в тях от догодина. С пускането на втория лъч подземната железница в София вече е дълга 31 км. Строежът на трасето и покупката на 18 влака струват 311 млн. евро. Парите са от програма „Транспорт” и от държавния бюджет.
За новия метролъч вече са доставени 18 руско-японски влака с климатик. При наближаване на всяка станция те ще се движат на спирачен режим, двигателят ще играе ролята на генератор и ще връща тока обратно в системата. Така ще се икономиса близо 25% от тока. Влаковете са с по 4 вагона и ще се движат с максимална скорост от 80 км в час.
„Около 400 служители са назначени да обслужват новия метродиаметър, като около 70% от тях са млади хора, каза Стоян Братоев. Наети са два випуска с общо 75 машинисти, завършили Транспортния университет „Тодор Каблешков”.
Парите, спестени от построяването на втория метролъч в София, да отидат за удължаване на подземната железница до летището, както и да се гарантира правото на държавите членки на ЕС да следват самостоятелна данъчна политика. Това ще поиска днес премиерът Бойко Борисов от председателя на Европейската комисия Жозе Мануел Барозу.
Посещението на Барозу ще трае 10-тина часа. Ще го придружава еврокомисарят Кристалина Георгиева. Те ще открият 4 от спирките по новата линия.
След това Барозу и Борисов ще разговарят в разширен състав, съобщиха от правителството. В него ще участват Цветан Цветанов, Николай Младенов, Диана Ковачева, Ивайло Московски и Лиляна Павлова. След това Барозу ще се срещне с президента Росен Плевнелиев.
Столичани ще се возят безплатно по втората линия след 14 ч. За старата линия обаче това не важи, напомнят от "Метрополитен". Цената на билета за еднократно пътуване от 1 лв. се запазва. Месечните карти от 23 лв. стават на 35 лв. и ще важат и за двете линии.
В 12 ч. пред НДК започва концерт с участието на Силвия и Теди Кацарови, Поли Генова, рок група "Турбо" и трио "Гранде тенори".
Само за 12 минути метрото ще прекосява София от кв. „Надежда” до бул. „Черни връх” от днес. Разстоянието от кв. „Лозенец” до центъра пък ще се взима само за 5 минути.
Новият участък от метрото е дълъг 11 км и има същия брой станции - „Ломско шосе”, „Бели Дунав”, „Надежда”, „Хан Кубрат”, „Кн. Мария Луиза”, „Централна гара”, „Лъвов мост”, „Сердика”, „НДК”, „ЕС”, „Джеймс Баучер”.
Всички имат асансьори за хора с увреждания по един или два апарата за билети. Както и при първия лъч, новите станции са с различен дизайн. GSM-ите обаче ще имат обхват в тях от догодина. С пускането на втория лъч подземната железница в София вече е дълга 31 км. Строежът на трасето и покупката на 18 влака струват 311 млн. евро. Парите са от програма „Транспорт” и от държавния бюджет.
За новия метролъч вече са доставени 18 руско-японски влака с климатик. При наближаване на всяка станция те ще се движат на спирачен режим, двигателят ще играе ролята на генератор и ще връща тока обратно в системата. Така ще се икономиса близо 25% от тока. Влаковете са с по 4 вагона и ще се движат с максимална скорост от 80 км в час.
„Около 400 служители са назначени да обслужват новия метродиаметър, като около 70% от тях са млади хора, каза Стоян Братоев. Наети са два випуска с общо 75 машинисти, завършили Транспортния университет „Тодор Каблешков”.
Парите, спестени от построяването на втория метролъч в София, да отидат за удължаване на подземната железница до летището, както и да се гарантира правото на държавите членки на ЕС да следват самостоятелна данъчна политика. Това ще поиска днес премиерът Бойко Борисов от председателя на Европейската комисия Жозе Мануел Барозу.
Посещението на Барозу ще трае 10-тина часа. Ще го придружава еврокомисарят Кристалина Георгиева. Те ще открият 4 от спирките по новата линия.
След това Барозу и Борисов ще разговарят в разширен състав, съобщиха от правителството. В него ще участват Цветан Цветанов, Николай Младенов, Диана Ковачева, Ивайло Московски и Лиляна Павлова. След това Барозу ще се срещне с президента Росен Плевнелиев.
Столичани ще се возят безплатно по втората линия след 14 ч. За старата линия обаче това не важи, напомнят от "Метрополитен". Цената на билета за еднократно пътуване от 1 лв. се запазва. Месечните карти от 23 лв. стават на 35 лв. и ще важат и за двете линии.
В 12 ч. пред НДК започва концерт с участието на Силвия и Теди Кацарови, Поли Генова, рок група "Турбо" и трио "Гранде тенори".
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads