Виолета Комитова: Цяла България е разкопана, а пари за ремонти няма
„За да се завършат ремонтите, през актуализация на бюджета Агенция „Пътна инфраструктура“ трябва да получи 1,5 млрд. лева и със законови промени трябва да се позволи на министерствата да нарушат вече сключени обществени поръчки, които чрез допълнителни възлагания са нараснали в пъти“, обясни тя.
„Всички тези ремонти се възлагат от пътната агенция на n на брой фирми и са възложени с договори през 2019 г. – към края на годината. Тези договори са 5-годишни, като 2020 г. е първата година от изпълнение на договорите, 2021 г. е втората. Основният начин на възлагане на тези договори е чрез обществени поръчки, проведени през 2019 г., n на брой фирми са спечелили договори за текуща поддържка и ремонти. Какво намираме през 2021 г. – бюджетът на Агенция „Пътна инфраструктура“ за този вид дейности е 382 млн. лева. АПИ поема по тези договори ангажименти за 2,9 млрд. лв. – 1,5 млрд. трябва да се усвоят през 2021 г., останалите – през 2022 г.“, обясни Комитова.
Тя обясни и механизма с конкретен участък: „Имаме договор за обществена поръчка за 23,76 млн. лева и допълнителни възлагания на обща стойност от 295 млн. лв“.
Министърът отбеляза, че приетият по времето на ГЕРБ бюджет за тази година не съдържа тази огромна разлика в парите и сега е нужна актуализация, за да не се стигне до ситуация на масови спрени ремонти. В същото време тя подчерта, че трябва и да се даде възможност за действия на възложителите в случаите, в които наддоговореното е над 50% от първоначалната сума по обществената поръчка.
Моля, подкрепете ни.