МОН стартира експериментални методи за оценка на качеството на обучението в 40 училища
Учебните заведения ще имат възможност да разработят собствени системи за управление на качеството, използвайки предоставените критерии, индикатори и методи на измерване. За целта ще се проведат обучения за учителите относно самооценката и управлението на качеството, като финансирование ще бъде осигурено по програмата "Квалификация на педагогическите специалисти" на МОН.
Училища от цяла България могат да кандидатстват за участие, като в списъка с избраните трябва да има поне по едно училище от всяка област. Училищата ще бъдат различни по големина и тип – начални, основни, средни, обединени, профилирани и професионални гимназии, независимо от резултатите на учениците.
Всяко от избраните училища трябва да създаде комисия за развитие на качеството, състояща се от трима членове. Тя ще разработи план за развитие на качеството за учебната 2024/2025 г. и ще създаде методология за мониторинг и проследяване на напредъка. Училищата ще дават обратна връзка относно приложимостта на предложените критерии и инструменти и ще имат възможност да предлагат промени в тях. След този период ще бъде направен анализ, който ще определи кои от тестваните методи за оценка на качеството на образованието са най-ефективни.
Моля, подкрепете ни.