Реклама / Ads
2| 4839 |08.12.2014 НОВИНИ

Няма как да спасиш живот, когато твоят е застрашен

.
Редно е медиците на Спешна помощ да посещават рискови райони, след като бъде осигурена безопасността на екипа. Не можеш да помогнеш на пациент, който е в животозастрашаващо състояние, ако е застрашен собствения ти живот.
 
Това каза Десислава Кателиева, председател на Националната асоциация на работещите в Спешна помощ, пред Фокус.

Тя коментира, че Осигуряването на полицейска охрана на Спешните екипи е практика в други страни, но в България преценката за подобен риск все още е субективна. По думи на медика, е необходимо въвеждането на система от правила за оценка на риска и когато такъв бъде установен да бъде задължително присъствие на полицията.

Д-р Кателиева определи като добра идея взаимодействието между местната власт и ромските лидери, предвид факта, че подобна агресия е установена предимно в ромските махали, тъй като тези хора имат голямо влияние сред местните и биха били полезни както на екипа, така и на пациентите.

Д-р Десислава Кателиева обърна внимание, че в целия този диалог никой не си задава въпроса, че след като бъде пребит екипът, няма кой да помогне на пациента. Тя припомни, че агресията всъщност идва не от пациента, а от неговото обкръжение, но при физическо посегателство са застрашени както медиците, така и пациентите.

„Считам, че мерките, които предлага министър Петър Москов не са дискриминационни, а са в защита на пациентите и на работещите в Спешна помощ”, каза още д-р Десислава Кателиева.
Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 7| 2374 |14.12.2025 Учен от НАСА разкри мистерията на „Витлеемската звезда“ . 1| 2314 |14.12.2025 Кои метали преобръщат световната икономика през 2026 г. . 5| 2505 |14.12.2025 Какво ядат монасите от Света гора по време на Коледните пости . 0| 2434 |14.12.2025 Сняг за Нова година

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads