12|
5442
|22.11.2010
НОВИНИ
Нови магазини свалят цените
В епична битка за клиенти ще се превърне стъпването на нашия пазар на нови вериги хипермаркети.
Пазарът е притаил дъх в очакване на новия голям играч в търговията с хранителни стоки - акулата “Лидъл”, пише Труд. На 25 ноември 2010 г., четвъртък, германската компания, която наскоро погълна магазините “Плюс” в България и Румъния, ще открие 14 супермаркета наведнъж. Четири в София и 10 в страната. След първата вълна ще последва втора и към февруари само новите обекти ще бъдат 20-25. До няколко месеца под името “Лидъл” ще заработят и магазините “Плюс”, общо 24 в България, преустроени и нагласени според изискванията на новия собственик.
Дали на откриването ще има кисело мляко по 9 ст. и банани по 85, както бе при старта на “Карфур” в столицата? Тогава стъпването на новия играч на пазара принуди конкуренцията да отвърне на удара. Заформи се нещо като ценова война, от която спечелиха клиентите. Засега се пази в тайна дали и “Лидъл” ще атакува със свръхниски цени на основните стоки. Но едно е сигурно - дискаунтерът (компания, която залага на ниските цени) не е за подценяване. Тя е част от гиганта “Шварц груп” и има над 9000 магазина в 25 европейски страни. За нас всички са конкуренти, казва Милена Денчева, шеф на “Лидъл България”. Дори малкият квартален магазин взема част от пая, обяснява Денчева. Думите й показват, че на пазара излиза агресивен и безкомпромисен играч, който не крие, че няма да държи супермаркети на загуба, че ще се бори за всяка педя от пазара и че има ясна стратегия.
“Вместо 5 вида кетчуп ще предлагаме три, но качествени и на ниска цена. Ще може да се пазарува бързо. Хората ще знаят мястото на всяко нещо и ще могат да приключат с покупките за 5-10 минути, казва Денчева. Ще има винаги дребни стотинки на касата, няма да ви карат да мерите продуктите сами. В “Лидъл” ще намерите също много видове прясно изпечен топъл хляб, свежо месо и зеленчуци”, обещават от веригата. Ще има и цигари по 3,99 лв. кутията. Българинът вече е чувал подобни послания - от германската верига “Плюс”, която дойде с рекламите за малките цени, от “Кауфланд” и “Карфур”, от “Билла” и “Метро”. Тези дни литовската верига “Т-маркет”, която откри 31-вия си супермаркет, също обеща много стока и убийствено ниски цени.
Своя 663-ти магазин откри и кооперативната верига “Кооп”, която е без конкуренция по селата. Но най-голямата изненада предстои. Към България е обърнала очи още една велика сила - германската “Алди”. Така че битката за клиенти ще се ожесточава все повече. (Труд)
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads