Нови още по-драстични ограничения за дизеловите автомобили
В проектодоклада, гласуван днес, евродепутатите предложиха по-амбициозна цел за намаляване на емисиите от нови автомобили в ЕС с 40% до 2030 г. (в сравнение с предложеното намаление от ЕК с 30%, с 2021 г. като референтна година), с междинна цел от 20% до 2025 г. Подобни цели са поставени и за нови микробуси.
Производителите, чиито средни емисии на CO2 превишават тези цели, следва да заплащат такса към общия бюджет на Съюза, която ще се използва за повишаване на квалификацията и образованието на работниците, засегнати от структурни промени в автомобилния сектор.
Производителите на леки автомобили ще трябва да гарантират, че превозните средства с нулеви и ниски емисии (електрически автомобили или автомобили, които емитират по-малко от 50 г CO2/км) заемат 35% от пазарния дял на продажбите на нови леки пътнически автомобили и микробуси до 2030 г. и 20% до 2025 г.
Моля, подкрепете ни.