Реклама / Ads
5| 2358 |16.10.2025 НОВИНИ

Plug-in хибридите замърсяват 5 пъти повече и са с по-скъпа поддръжка от очакваното

.
Plug-in хибридните автомобили (PHEV) отделят близо пет пъти повече парникови емисии, отколкото показват официалните данни. Това показва нов доклад на организацията Transport and Environment (T&E).
 

Хибридите могат да се движат и на ток, и с двигател с вътрешно горене. Европейските производители ги рекламират като екологичен компромис, който позволява дълги пътувания без напълно електрически двигател. Новите данни обаче показват, че разликата между лабораторните тестове и реалното замърсяване е огромна, пише The Guardian.







Пет пъти повече емисии от отчетеното


Анализът на T&E е направен върху данни от 800 000 автомобила, регистрирани в Европа между 2021 и 2023 г. Резултатът е тревожен – реалните емисии на CO₂ през 2023 г. са били 4,9 пъти по-високи от тези, измерени при лабораторни тестове.

 

Вместо да намаляват замърсяването с 75% спрямо бензиновите коли, както се твърди, Plug-in хибридите реално излъчват само с 19% по-малко CO₂.

 

„Реалните емисии растат, а официалните намаляват. Това разминаване се задълбочава и е сериозен проблем“, казва изследователката София Навас Голке от T&E. „В резултат Plug-in хибридите замърсяват почти колкото бензиновите коли“.


Електрически само на хартия


Според анализа, само 27% от пробега на Plug-in автомобилите се изминава в електрически режим. Официално се предполага, че това са 84%.

 

Дори когато автомобилите работят на ток, двигателят с вътрешно горене се включва почти една трета от времето. Причината – електромоторите често са твърде слаби, за да движат колата самостоятелно.







Европейската комисия вече обяви промени в начина, по който се изчислява този „електрически фактор“. Според анализа обаче корекциите няма да премахнат напълно разликата.


Натиск от автомобилната индустрия


Докладът идва в момент, когато големите производители натискат ЕС да отслаби целите за емисии. Също така настояват да се отложи забраната за продажба на нови коли с двигатели с вътрешно горене след 2035 г.

 

„Не може да има драстично ограничение през 2035 г.“, заяви германският канцлер Фридрих Мерц след среща с автомобилната индустрия. Някои германски политици вече предлагат Plug-in хибридите като „гъвкав вариант“.


Скритата полза за производителите


Изследователите изчисляват, че четири големи автомобилни групи са избегнали над 5 милиарда евро глоби между 2021 и 2023 г. Това е станало благодарение на занижени данни за емисиите.







Шофьорите също губят. Те плащат средно с 500 евро повече годишно за гориво, отколкото се предполага според лабораторните тестове.

 

„Производителите подвеждат потребителите, че Plug-in хибридите са чисти и икономични. В действителност те са почти толкова неефективни и замърсяващи, колкото бензиновите и дизеловите автомобили“, казва Колин Уокър, анализатор от Energy and Climate Intelligence Unit.

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 1| 2139 |16.10.2025 Рекорден ръст на фалшивите пари в България . 15| 5723 |16.10.2025 Сделките с дявола: Какво уреждат Борисов и Радев с Луцифер и къде сме ние с гайдите? . 0| 2140 |16.10.2025 Германия работи по екшън план срещу руските хибридни заплахи . 0| 2162 |16.10.2025 Два трамвая се сблъскаха в центъра на София, пострада жена

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads