Plug-in хибридите замърсяват 5 пъти повече и са с по-скъпа поддръжка от очакваното

Хибридите могат да се движат и на ток, и с двигател с вътрешно горене. Европейските производители ги рекламират като екологичен компромис, който позволява дълги пътувания без напълно електрически двигател. Новите данни обаче показват, че разликата между лабораторните тестове и реалното замърсяване е огромна, пише The Guardian.
Пет пъти повече емисии от отчетеното
Анализът на T&E е направен върху данни от 800 000 автомобила, регистрирани в Европа между 2021 и 2023 г. Резултатът е тревожен – реалните емисии на CO₂ през 2023 г. са били 4,9 пъти по-високи от тези, измерени при лабораторни тестове.
Вместо да намаляват замърсяването с 75% спрямо бензиновите коли, както се твърди, Plug-in хибридите реално излъчват само с 19% по-малко CO₂.
„Реалните емисии растат, а официалните намаляват. Това разминаване се задълбочава и е сериозен проблем“, казва изследователката София Навас Голке от T&E. „В резултат Plug-in хибридите замърсяват почти колкото бензиновите коли“.
Електрически само на хартия
Според анализа, само 27% от пробега на Plug-in автомобилите се изминава в електрически режим. Официално се предполага, че това са 84%.
Дори когато автомобилите работят на ток, двигателят с вътрешно горене се включва почти една трета от времето. Причината – електромоторите често са твърде слаби, за да движат колата самостоятелно.
Европейската комисия вече обяви промени в начина, по който се изчислява този „електрически фактор“. Според анализа обаче корекциите няма да премахнат напълно разликата.
Натиск от автомобилната индустрия
Докладът идва в момент, когато големите производители натискат ЕС да отслаби целите за емисии. Също така настояват да се отложи забраната за продажба на нови коли с двигатели с вътрешно горене след 2035 г.
„Не може да има драстично ограничение през 2035 г.“, заяви германският канцлер Фридрих Мерц след среща с автомобилната индустрия. Някои германски политици вече предлагат Plug-in хибридите като „гъвкав вариант“.
Скритата полза за производителите
Изследователите изчисляват, че четири големи автомобилни групи са избегнали над 5 милиарда евро глоби между 2021 и 2023 г. Това е станало благодарение на занижени данни за емисиите.
Шофьорите също губят. Те плащат средно с 500 евро повече годишно за гориво, отколкото се предполага според лабораторните тестове.
„Производителите подвеждат потребителите, че Plug-in хибридите са чисти и икономични. В действителност те са почти толкова неефективни и замърсяващи, колкото бензиновите и дизеловите автомобили“, казва Колин Уокър, анализатор от Energy and Climate Intelligence Unit.
Моля, подкрепете ни.





