Отново огромно задръстване в Кресна

Поредна тапа на движението при Кресна се образува в началото на последния дълъг уикенд за това лято. Трафикът, очаквано е засилен и задръстванията са километрични още от ранните часове на деня.
Очевидци на място съобщават за бавно придвижване и дълги колони от автомобили.
„Откакто поставиха светофара, движението стана адски натоварено и трудно. Пътувам всяка седмица и от Благоевград до Кресна вече ми отнема над час“, каза пред Нова Исус Божинов, който често пътува по този маршрут.
Общинският съветник Димитър Лазаров е сред инициаторите на подписка за премахване на спорния светофар. „Твърденията, че той осигурява по-голяма безопасност за пешеходците, са неверни. Светофарът реално създава объркване и рискове както за пешеходците, така и за водачите“, каза той.
Владимир Тодоров от Българска асоциация на пострадали при катастрофи също апелира за премахване на светофара и снишаване на повдигнатата пешеходна пътека, като даде примери с пътищата в Румъния и Сърбия. Той посочи като решение да се издигне ограда, която да възпира пешеходците да преминават през шосето, а за тях да бъдат издигнати две или три пасарелки с асансьори или евентуално изграждане на подлез.
Според местните хора, проблемът не се изчерпва само със светофара. Те настояват за трайно решение – изграждането на пълноценна автомагистрала през дефилето, а не временни обходни трасета. „Няма жител на Кресна, който да е против магистралата. Искаме решение, което ще реши проблема за десетилетия напред“, каза Лазаров.
Владимир Тодоров обаче изрази скептицизъм за изграждането магистрала, което според думите му ще отнеме между 5 и 7 години. Надеждите за облекчаване на трафика чрез новия обходен път около Кресна остават в бъдещето, каза той. Проектът включва 5.5 км пътна отсечка с два тунела и три моста – амбициозна задача, която според него няма как да се реализира в следващите няколко години предвид темповете на строителство в страната.
Той коментира и системата за измерване на средната скорост по българските пътища, която по думите му вече оказва влияние. По негови наблюдения, трафикът по АМ „Тракия“ и в някои участъци на „Струма“ се е успокоил. Въпреки това той подчерта необходимостта от допълнителни мерки – засичане и на моментната скорост чрез камерите на КАТ, което би допринесло още повече за намаляване на агресивното шофиране.
Моля, подкрепете ни.





