Реклама / Ads
0| 2363 |05.09.2025 НОВИНИ

Отново огромно задръстване в Кресна

.
Източник: БГНЕС
Новият светофар не облекчава движението, а създава още по-големи тапи, твърдят често пътуващи в района.
 

Поредна тапа на движението при Кресна се образува в началото на последния дълъг уикенд за това лято. Трафикът, очаквано е засилен и задръстванията са километрични още от ранните часове на деня.

 

Очевидци на място съобщават за бавно придвижване и дълги колони от автомобили.

 

„Откакто поставиха светофара, движението стана адски натоварено и трудно. Пътувам всяка седмица и от Благоевград до Кресна вече ми отнема над час“, каза пред Нова Исус Божинов, който често пътува по този маршрут.

 

Общинският съветник Димитър Лазаров е сред инициаторите на подписка за премахване на спорния светофар. „Твърденията, че той осигурява по-голяма безопасност за пешеходците, са неверни. Светофарът реално създава объркване и рискове както за пешеходците, така и за водачите“, каза той.

 

Владимир Тодоров от Българска асоциация на пострадали при катастрофи също апелира за премахване на светофара и снишаване на повдигнатата пешеходна пътека, като даде примери с пътищата в Румъния и Сърбия. Той посочи като решение да се издигне ограда, която да възпира пешеходците да преминават през шосето, а за тях да бъдат издигнати две или три пасарелки с асансьори или евентуално изграждане на подлез.

 

Според местните хора, проблемът не се изчерпва само със светофара. Те настояват за трайно решение – изграждането на пълноценна автомагистрала през дефилето, а не временни обходни трасета. „Няма жител на Кресна, който да е против магистралата. Искаме решение, което ще реши проблема за десетилетия напред“, каза Лазаров.

 

Владимир Тодоров обаче изрази скептицизъм за изграждането магистрала, което според думите му ще отнеме между 5 и 7 години. Надеждите за облекчаване на трафика чрез новия обходен път около Кресна остават в бъдещето, каза той. Проектът включва 5.5 км пътна отсечка с два тунела и три моста – амбициозна задача, която според него няма как да се реализира в следващите няколко години предвид темповете на строителство в страната.

 

Той коментира и системата за измерване на средната скорост по българските пътища, която по думите му вече оказва влияние. По негови наблюдения, трафикът по АМ „Тракия“ и в някои участъци на „Струма“ се е успокоил. Въпреки това той подчерта необходимостта от допълнителни мерки – засичане и на моментната скорост чрез камерите на КАТ, което би допринесло още повече за намаляване на агресивното шофиране.

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 8| 3168 |05.09.2025 Съдът в САЩ удари Тръмп и в решението му само за два пола . 1| 2332 |05.09.2025 Турската брегова охрана залови над 100 мигранти край Измир . 28| 5162 |05.09.2025 Шефът на полицията в Русе е бил пребит пред жена си и детето им . 0| 2173 |05.09.2025 Разраства се пожарът в национален парк „Рила“

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads