Реклама / Ads
6| 5074 |20.01.2023 НОВИНИ

Пътник във влак: Слушам министри и шефове на БДЖ и ми идва да ги почна с лопатата

.
С БДЖ към бъдещето...
Елате, всякакви министри и началници от БДЖ, да се повозите на скоростния влак Мадрид - Севиля. Не е последният писък, но е нещо, дето в България няма да се види още 100 години. На места влакът развива 308 км/час, а средно се движи с 250 км/час. Като наближи да спира – само за секунди намалява и заковава на едно място, без никой пътник да усети.

Истинско удоволствие! Чисто, уютно, персонала се грижи за пътниците с усмивка. Няма спомени за социализма, няма крадлив Борисов, нито припадания по Путин. Има професионално отношение, контрол и спазване на законите. Как ви звучи, драги шефове на БДЖ и клети българи, жертви на кражби и лъжи, принудени да пътуват във влакове, които един Господ знае дали ще стигнат до крайната точка без да се запалят или да излязат от релсите? Аз съм обикновен пътник, плащам си билета и имам право да кажа какво мисля. Може да се съгласите, а може и някоя псувня да отнеса.

 

Написах няколко неща и ги изпратих до 3-4 сайта, ако преценят драгите журналисти, да ги публикуват. Драгите ще сложа в кавички, защото чета днес как се възхищават на вице-премиера Атанас Пеканов, който направил нещо като първа копка, на каквито копки Борисов, а преди него и бай Тошо бяха майстори, на нов железопътния участък от Петърч до Драгоман. Мисирките с микрофоните описват сякаш е станало световно чудо. Ще има „цели“ 17 километра жп-участък. Освен това и модернизация на 4 километра единична жп линия. Направо световен рекорд!

 

За сведение на медийните мисирки и шефовете от БДЖ тунелът под Ламанша е над 50 километра и влаковете там се движат с над 160 км средна скорост. Под дъното на морето, драги началници, които нищо не разбирате от това, за което са ви турнали да отговаряте.

 

Нито ред обаче няма за това кои фирми ще строят участъка до Драгоман. Кой стои зад тях. Колко милиона ще струва това строителство и колко са платени предварително. Но Пеканов прави откриване. Ръкопляска му Кристиян Кръстев, който сега е шеф на НКЖИ и ще държи милионите за въпросния ремонт в ръцете си. Знаете ли кой и какъв експерт е този Кръстев? Доскоро беше заместник на Фандъкова, където нищо свястно не свърши. Сега командва НКЖИ. А на практика е иподякон от 2014 година и член на Върховния съвет на Българската православна църква. Като го слуша човек а-ха да помисли, че разбира от релси и траверси. Как мислите, дали разбира? Но едни милиони ще се налеят в правилните фирми, те ще се отчетат нагоре по веригата, а след много време ще има откриване на супер модерна отсечка, по която грохнали локомотиви не могат да вдигнат и 100 километра, нищо че сега се хвалят пред пресата, че щели да бъдат 160 километра. Няма да стане.

 

Защото българските железници са москвич в ерата на електромобилите и автономните коли без шофьор. Само външно имаме железници, в действителност това е грохнал парк, без модерни локомотиви и вагони, без модерна инфраструктура, стари тунели, опасни отсечки, мостове на 70-80 години.

Това дали го знае и други вице-премиер в служебната власт – Христо Алексиев? Той пък завършил политология. Е в транспорта си е паднал точно по специалността… Щото в БДЖ-то всичко е политика открай време. Цял век сме изостанали, със съветски локомотиви и болшевишки модел на управление. Назначават се комисари, а не специалисти.

 

Имаме 28 областни града, между всички тях връзките трябва да са първо по магистрала, но второ масто със скоростен влак, движещ се по права линия през тунели и мостове. Така е по белия свят, а в Западна европа от 100 години. Тук за 45 години социализъм открихме асфалта и жп превоза и там спряхме. През  следващите 33 години не разбрахме, че само сме ги открили. Но се усвоиха стотици милиони. От фирми на властта. Това означава, че и след 100 години ще сме на същото дъно. Защото вони на корупция та се не трае.

 

Магистрала няма нужда да има чак между всички областни градове - само между някои. Но пътища в добро състояние трябва да има. Влакове - да, между всички областни градове трябва да има влакове. Това го разбира всеки човек, завършил техникум. Тези управляващи, както и предишните и по-предишните ни продават илюзии. Продават ни ги с нашите пари. И ни се смеят зад гърба. Представяте ли си, кога Пеканов, иподякона Кръстев и политолога Христов ще пътуват по отсечката до Драгоман с влак? Да ги замерят циганетата край линията и влакът да тръгне с час закъснение, защото има проблеми с електрическата мрежа.

 

Затова много хора да се замислят дали да не емигрират. С еднопосочен билет. Не защото някой ще ви забрани да се върнете. Просто, ако решите да се върнете, това тук вече няма да е България. Ще има нещо като държава, но ще е като болен човек от рак в последен стадий. Просто ще бъдете като евреите преди основаването на Израел – ще трябва да се започне от нула. Ние обаче нали сме потомци на траките, дето били центъра и мозъкът на планетата. Не се чуваме какви глупости говорим. Цели цивилизации вече не съществуват, а ние се мислим за пъпа на земята.

 

Ние сме кукувица, която се е настанила нахално в европейското гнездо и иска да си снесе скапаното яйце. Мързеливи и търпеливи. Возете се на модерни влакове, модел москвич. Искате всичко наготово – ето ви нова отсечка от 17 километра до Драгоман. Президентът да обяви национален празник, да има заря, да се цитира какво е казал Ботев за българските влакове… Скапана работа сме.

 

Но като се качвате на „новия“ влак по новото трасе, носете си свещи, за да се молите да не се подпали локомотива. Вече изгоряха няколко за броени дни по Коледа и нова година. Важното е да се усвоят европейските пари.

Ще ви кажа какво е модерното БДЖ в момента: Никога неремонтирани вагони и локомотиви, никога непочистени, груби, прости. Който пътува с БДЖ знае, че лятото е сауна, зимата е мраз, всякакви простаци вилнеят из вагоните, гаврят се с хората, а МВР-то все го няма. МВР-то все иска по-големи заплати…

 

И ако журналистите си направят труда да проверят публично достъпните договори за ремонт ще видят, че горят както ремонтирани, така и неремонтирани локомотиви. Как може ръководството на БДЖ да не знае какво е състоянието на подвижният състав, и да не бъде наказано от ИА „Железопътна администрация? Защо в материалите по разследване на запалванията липсва информация за качеството на електрозахранването подавано от мрежата на НКЖИ? А за качеството на релсите. Защо се крие тази информация от гражданите? Какво му е на захранването? Високо напрежение, 27 500 волта, номинално 25 000 волта, с 16 2/3 херца, доколкото си спомням от електротехникума. Обаче разните там кабели и изолатори дали са сменяни в локомотивите, откакто са произведени? Пеканов, Христов и Кръстев ли да ни кажат? Няма начин, те са заети хора, не ги закачайте. Направо ми идва да взема лопатата и да си поговоря с тия баровци, дето разбират само от „усвояване“.

 

Обикновен пътник, който не желае да се изписва името му.

Безименен, но потърпевш като хиляди други

 

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 6| 3368 |26.12.2022 Собственикът на дерайлиралия влак: Изтеклият амоняк е около 20 тона . 0| 2702 |29.08.2022 Петър Славов: Слушаме от ЦИК за стари неуредици на нов глас . 0| 4426 |18.06.2022 Радулов: Тошко Йорданов ни заплашваше, че Слави ще ни набие клинците, ако не слушаме . 0| 3648 |01.04.2022 Белгия: Русия заглушава сигналите за спътниково насочване на пътнически самолети

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads
Реклама / Ads
НАЙ-ЧЕТЕНИ
Реклама / Ads