30|
5099
|22.03.2015
НОВИНИ
Швед и хърватка учиха БСП на изборни хватки за победа
Чукане от врата на врата и печелене на избори, за това говори пред социалистите на семинара във Варна Кристиян Скарф, мениджър на компанията на социалдемократите в Швеция на парламентарните избори през 2014 г. За добрите практики в компаниите на социалдемократите в Хърватия пък бе презентацията на експертът по социални комуникации Ана Улрих.
Евроекспертите споделиха своя опит в гласуването онлайн и използването на фейсбук за да се чуе гласа на хората, агитацията към определени целеви групи, използваните видеофилми и ролята на социалните медии в предизборните битки.
Кристиян Скарф разкри шведския опит на социалдемократите в ходенето от врата на врата за печелене на избиратели. Той не изключи участието в това и на лидерите на партията, за да повярват в печелившата кауза и останалите членове.
Като особено важни той определи посланията да определени таргет групи. Посочи, че са писали дори и специални писма до възрастните хора.Любопитно бе твърдението му, че за да се спечели един глас, трябва да се проведат поне 200 телефонни разговора.
Сред модерните начини на комуникация с избирателите са например мобилните приложения. Чрез тях даден кандидат може да изпраща послание до гласоподавателите, които са приели приложението, да им се изпраща информация за кандидата. Все повече партии се насочват към кампании в социалните мрежи и
все по-малко се акцентира на постерите и плакатите. Съветът на Кристиян Скарф е политиците в хода на кампанията да изпращат по-ясни послания и да не се говори за твърде много неща.
Скарф каза още, че промяната на партията на шведските социалдемократи е бил труден процес. По думите му трансформацията още не е приключила. Даде съвет да се мисли не само за следващите избори, а в по-дългосрочен план.
Ана Улрих бе категорична,че интернет ще играе все по-голяма роля в изборните компании на партиите.Тя сподели хърватския опит в публикуване на посланията на ръководителите на социалдемократическата пария в интернет. Обясни как отговарят на обвиненията на десните партии в Хърватия в комунизъм, за да не гласумват хората със спомените си, а с ума си.
Кристиян Скарф разкри шведския опит на социалдемократите в ходенето от врата на врата за печелене на избиратели. Той не изключи участието в това и на лидерите на партията, за да повярват в печелившата кауза и останалите членове.
Като особено важни той определи посланията да определени таргет групи. Посочи, че са писали дори и специални писма до възрастните хора.Любопитно бе твърдението му, че за да се спечели един глас, трябва да се проведат поне 200 телефонни разговора.
Сред модерните начини на комуникация с избирателите са например мобилните приложения. Чрез тях даден кандидат може да изпраща послание до гласоподавателите, които са приели приложението, да им се изпраща информация за кандидата. Все повече партии се насочват към кампании в социалните мрежи и
все по-малко се акцентира на постерите и плакатите. Съветът на Кристиян Скарф е политиците в хода на кампанията да изпращат по-ясни послания и да не се говори за твърде много неща.
Скарф каза още, че промяната на партията на шведските социалдемократи е бил труден процес. По думите му трансформацията още не е приключила. Даде съвет да се мисли не само за следващите избори, а в по-дългосрочен план.
Ана Улрих бе категорична,че интернет ще играе все по-голяма роля в изборните компании на партиите.Тя сподели хърватския опит в публикуване на посланията на ръководителите на социалдемократическата пария в интернет. Обясни как отговарят на обвиненията на десните партии в Хърватия в комунизъм, за да не гласумват хората със спомените си, а с ума си.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads