Спират 140 влака догодина
От БДЖ не отрекоха информацията в тях, като обещаха да я потвърдят официално в понеделник, съобщава „Труд”.Според потребители на форума, които са пуснали списъците, те са ги получили от заявката, която БДЖ прави на инфраструктурната фирма за ползването на железопътните линии.
Съкращенията засягат около една пета от всички влакове в разписанието на БДЖ и лидерът на КНСБ в „БДЖ Холдинг“ Петър Бунев заяви, че е започнала официална процедура за провеждане на стачка. Причината е, че спирането на толкова много влакове е немислимо без съкращението на персонал и от синдикатите очакват това да засегне около 2000 човека.
В пътническите превози на БДЖ в момента работят около 6700 човека. Законът обаче изисква около 1 месец докато минат всички процедури по узаконяване на стачката. Бунев съобщи, че междувременно започва и гражданска подписка срещу спирането на влаковете.
Според списъка дори влаковете за Бургас ще бъдат доста разредени. Например влакът, който тръгва в 6,30 часа от София и пристига в Бургас по обед, ще се движи само 62 дни в годината, най-вероятно през летния сезон.
Спират се обаче цели 5 влака от София до Перник, в които пътуват много жители на Перник, работещи в София. Те са винаги препълнени и наскоро на гарата в Горна Баня се стигна до бунт и спиране на влака, защото БДЖ бе изплатило два пъти по-малка мотриса от необходимата.
Спират се няколко влака, пътуващи през подбалканската линия, както и влакове София-Благоевград и София-Кулата. Все пак преобладаващата част от списъка са крайградски влакове, които обикновено служат като довеждащ транспорт до големи селища и гари. Наскоро транспортният министър Ивайло Московски заяви, че по-евтино на БДЖ ще й излезе да си основе автобусна фирма и да купи автобуси, с които да превозва пътниците по тези линии.
Основната причина за спирането на влаковете от двата списъка е нерентабилността на линиите. Новият изпълнителен директор на „БДЖ Холдинг“ Владимир Владимиров заяви в интервю за „Труд“ преди няколко дни, че основният принцип при определянето на влаковете, които ще бъдат спрени, е да са нерентабилни и спирането им да не води до негативен социален ефект. През 2011 г. от разписанието на БДЖ по същия начин паднаха стотина влака, но по-късно бяха възстановени заради недоволство от страна на местните власти
През 2015 година Национална компания „Железопътна инфраструктура“ ще закрие 7 гари в страната. Това са Горни Дъбник, Брацигово, Белица, Цветино, Николаево, Иганово и РП Разделна, стана ясно от протокол от преговори между ръководството на предприятието и синдикатите. От документа става ясно, че в НКЖИ няма да съкращават персонал, а само незаети щатни места, каквито в компанията имало предостатъчно.
Моля, подкрепете ни.